خبرگزاری کار ایران

حمایت سازمان ملل متحد از استراتژی TRIP

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۶۹۵

معاون دبیرکل کمیته ضد تروریسم سازمان ملل متحد درهشتمین اجلاس بین المللی ایکائو درکیش از حمایت این سازمان دراجرای استراتژی TRIP خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ٫ این اجلاس با حضور رییس سازمان هواپیمایی کشوری٫ معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور٫سازمان های فعال در زمینه هوانوردی و صنایع هوایی از جمله سازمان ملل، ایکائو، اتحادیه بین المللی شرکتهای هواپیمای (IATA)، بیش از 50 کشور عضو ایکائو و نمایندگان وزارت خانه های اطلاعات، راه و شهر سازی و امورخارجه از 20 اردیبهشت درکیش آغاز شد.

درآیین افتتاح هشتمین اجلاس بین المللی ایکائو معاون دبیرکل ومدیراجرایی کمیته ضد تروریسم سازمان ملل متحد که از طریق فضای مجازی دراین اجلاس سخنرانی کرد از حمایت این سازمان از استراتژی TRIP  خبرداد وگفت: ازبرنامه شناسایی مسافر ایکائو حمایت می کنیم وهمه کشورها را به ادامه تلاش  برای اجرای هماهنگ قطعنامه های شورای امنیت دعوت می کنم.

ژان پل لابورت مسامحه در بکارگیری سیستم های شناسایی مسافرتی وامنیتی مدارک را تسهیل شرایط برای عملیات های تروریستی دانست .

وی افزود: تاکنون 50 کشور سیستم APR  را فعال کرده اند ودیگر کشورهای عضو نیز به فعال سازی این سیستم تشویق می شوند. با فعال سازی این سیستم تمامی بخش ها از مرحله تهیه بلیت تا صدور روادید و قسمت های امنیتی فرودگاهها تا مرحله خروج مسافر از طریق یک سامانه به هم مرتبط می شوند.

رییس دفتر منطقه ای ایکائو نیز با اشاره به اهداف ایکائو گفت: برگزاری این اجلاس درکیش کار بسیارمهمی است که با هدف بهبود امنیت هوایی درحال برگزاری است.

محمد خلیفه رحمان از آغاز به کار فرایند TRIP  در آفریقا درپی تلاش های انجام شده خبرداد وگفت: ایکائو مصمم به اجرای قرار داد عملیاتی در زمینه PKD است تا برنامه کنترل صحت اسناد مسافرتی درمرزها وفرودگاهها با یکپارچه سازی دربین کشورها به صورت سیستماتیک اجرا شود.

گفتنی است هشتمین اجلاس بین المللی ایکائو تا 22 اردیبهشت درکیش ادامه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز