خبرگزاری کار ایران

باقری:

ایران آماده همکاری برای پایان دادن به جنگ در اروپا است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۱۸۸

معاون سیاسی وزیر امور خارجه که در رأس هیأتی به مجارستان سفر کرده، روز سه‌شنبه در محل پارلمان این کشور با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مجارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی باقری در این دیدار، وقوع جنگ در اروپا را نه‌ تنها عامل تشدید تنش در بین کشورهای اروپایی توصیف کرد، بلکه آن را عامل تهدید امنیت انرژی و امنیت غذایی جهانی خواند و گفت: با توجه به همسویی ایران و مجارستان در مخالفت با جنگ و با لحاظ اینکه ایران همسایه روسیه و مجارستان همسایه اوکراین است، باید تلاش کرد تا روند جاری در اروپا از نزاع و درگیری مسلحانه به میز گفت‌وگو تغییر مسیر دهد.

وی در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مجارستان اظهار داشت: ایران آماده همکاری برای پایان دادن به جنگ در اروپا است.

معاون وزیر امور خارجه، حضور هیأت ایرانی در پارلمان مجارستان را بیانگر اهتمام ویژه ایران به روابط پارلمانی خواند و نقش پارلمان‌ها در توسعه و تحکیم روابط دوجانبه را مهم برشمرد.

ژولت نمت، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مجارستان نیز ضمن ابراز امیدواری برای تبادل هیأت‌های پارلمانی بین دو کشور تصریح کرد: نقش تعیین‌کننده ایران در ثبات و امنیت منطقه‌ای انکارناپذیر است و به همین جهت مجارستان به تحکیم روابط با ایران اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز