خبرگزاری کار ایران

در جریان سفر به بوداپست انجام شد؛

دیدار معاون وزیر امور خارجه با تعدادی از ایران‌شناسان مجارستانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۰۷۷

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در سفر به مجارستان با تعدادی از ایران‌شناسان مجارستانی در بوداپست دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی باقری که به منظور رایزنی‌های سیاسی دوجانبه با مقامات مجارستانی به بوداپست سفر کرده است، با تعدادی از اساتید دانشگاه و ایران‌شناسان دانشگاه بوداپست دیدار و تبادل نظر کرد.

در این دیدار، معاون وزیر خارجه با تقدیر از تلاش ایران‌شناسان مجارستانی در بسط و گسترش زبان فارسی و فرهنگ ایرانی در این کشور گفت: تمدن غنی و فرهنگ فاخر ایران اسلامی، گنجینه ارزشمند بشری است که سرمایه بزرگی برای انسان‌محور کردن روابط جهانی بر پایه چندجانبه‌گرایی است.

وی با اشاره به ناکارآمدی الگوهای قدرت‌محور برای ایجاد نظام با ثبات و پایدار بین‌المللی و تاکید بر انسان‌محوری در تمدن ایران اسلامی، اظهار داشت: انسان، اخلاق، پیشرفت و معنویت بن‌مایه‌های تمدن ایران اسلامی هستند که زبان مشترک و قابل درک همه ملت ها است و نیاز به ترجمه برای هیچ قوم و ملتی ندارد.

در ابتدای این دیدار، ایران‌شناسان مجارستانی ضمن بیان ویژگی‌های تاریخ، فرهنگ و تمدن ایرانی، گزارشی از فعالیت‌های خود در زمینه بسط و ترویج این گنجینه ارزشمند بشری در مجارستان ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز