خبرگزاری کار ایران

کنعانی در خصوص الحاق مناطقی از اوکراین به روسیه:

باید از هر اقدام تحریک‌آمیز که مسیر رسیدن به صلح را بهم بزند، پرهیز شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۶۰۳

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که باید از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز که می‌تواند مسیر رسیدن به صلح و ثبات و آرامش را بهم بزند، پرهیز شود.

به گزارش ایلنا، ناصر کنعانی در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص موضع جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری همه‌پرسی در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در اوکراین و الحاق  این مناطق به روسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون همیشه و بر مبنای مواضع اصولی خود، بر ضرورت رعایت کامل اصل تمامیت سرزمینی کشورها به عنوان یک قاعده بنیادین حقوق بین‌الملل و احترام به اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد تاکید می‌کند.

وی ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران معتقد است که باید از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز که می‌تواند مسیر رسیدن به صلح و ثبات و آرامش را بهم بزند، پرهیز شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه متاسفانه آتش جنگ خانمانسوز اوکراین که بر اثر اقدامات تحریک‌آمیز ناتو با محوریت آمریکا، به وجود آمد، همچنان شعله‌ور است، اظهار داشت: تلاش‌های انجام شده به منظور کاهش تنش و منازعه، به خاطر اقدامات برخی طرف‌های ذینفع که منافع خود را در تداوم بحران و تنش دنبال می‌کنند، به نتیجه‌ای نرسیده است.

به گفته کنعانی، جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاشی که برای حل و فصل صلح‌آمیز منازعه اوکراین صورت می‌گیرد، حمایت کرده و همواره آمادگی خود را برای کمک و مساعدت به این روند اعلام کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز