خبرگزاری کار ایران

برگزاری اعتراضات دانشجویی در برخی دانشگاه‌ها همزمان با شروع رسمی سال تحصیلی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۹۵۰

به گزارش ایلنا، نورنیوز نوشت: با شروع رسمی کلاس‌‎های آموزشی صبح امروز برخی دانشگاه‌ها شاهد اعتراضات دانشجویی بود.

خبری از آشوب‌گری و آتش زدن اموال عمومی نبود اما دانشجویان نسبت به عملکرد پلیس و برخوردهای صورت گرفته معترضند و بعضا شعارهای هیجانی و تندی نیز سر می‌دهند.

در دانشگاه تهران همزمان تعداد دیگری از دانشجویان نیز نسبت به حرمت شکنی‌ها و آشوبگری‌ها شعارهایی با نگاه و سلیقه متفاوت سر دادند. در برخی موارد محوطه دانشگاه به عرصه شعاردادن و کنایه‌زنی‌های دو طیف نسبت به هم تبدیل می‌شد که با پادرمیانی اساتید و دانشجویان سال‌های بالاتر برای لحظاتی فروکش می‌کرد اما دوباره با بهانه ای از سر گرفته می‌شد.

فعالان سیاسی معتقدند یکی از راهکارهای مهم اعتراضات صحیح در جامعه اعتراض در محیط دانشگاه‌هاست و تقویت چنین بسترهایی می‌تواند راهگشا باشد.

اگرچه پس از فروکش کردن هیجانات باید با امتداد دادن چنین اختلاف نظرهایی در برنامه‌های فکری و علمی‌تر نظیر کرسی‌های آزاد اندیشی به حل اساسی‌تر مشکلات مورد مناقشه کمک کرد.

همزمان با این تجمعات تعداد محدودی در بیرون دانشگاه و حوالی میدان انقلاب اقدام به شعار دادن کردند که ماموران انتظامی با آنها برخورد کردند.

مشاهدات حاکی از آن است در این تجمع برخی افراد توسط پلیس بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز