خبرگزاری کار ایران

سردار تنگسیری:

شناور شهید ابومهدی المهندس سال آینده ساخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۶۴۰

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: سال آینده شناوری هم نام با ابومهدی المهندس همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی ساخته می‌شود.

به گزارش ایلنا، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به ویژگی‌ها و روند ساخت شناور شهید سلیمانی گفت: در زمانی که برخی کشورها حاضر نشدند حتی یک موشک به ما بدهند، با حمایت فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل سپاه پاسداران خودمان شروع کار ساخت شناور شهید سلیمانی را شروع کردیم و با موفقیت اجرا کردیم.

سردار تنگسیری با اعلام تدوین ۱۸ هزار صفحه نقشه اجرایی برای ساخت شناور شهید سلیمانی گفت: بیش از صد بدنه برای این ناو طراحی شد که در نهایت به این بدنه، رسیدیم.

سردار تنگسیری با تأکید بر اتکا به توان داخلی افزود: همه مراحل طراحی و ساخت شناور ۶۰۰ تنی شهید سلیمانی را یک شرکت دانش بنیان انجام داد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین توضیح داد: از ویژگی‌های شناور شهید سلیمانی این است که هر کدام از قسمت‌های آن مجزاست و اگر یک سمت آن آسیب ببیند سمت دیگر شناور می‌تواند به مأموریت ادامه دهد.

سردار تنگسیری با اشاره به ویژگی‌ها و توانایی‌های منحصر به فرد شناور شهید سلیمانی تصریح کرد: یک شناور دیگر هم در همین کلاس، سال آینده با نام ابومهدی المهندس همرزم شهید سلیمانی تولید می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به تجهیز شناور شهید سلیمانی به ۱۶ موشک ارتفاع پست و ۴ موشک برد بلند یادآور شد: شناور شهید سلیمانی اولین شناور ساخت جمهوری اسلامی ایران است که به موشک‌های عمود پرواز مجهز است.

سردار تنگسیری قابلیت جنگال، همه موشک‌های سطح به سطح از ۹۰ کیلومتر تا ۷۵۰ کیلومتر برد و دیگر سلاح‌های شناور شهید سلیمانی کاملاً داخلی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: ساخت این شناور با توجه به اینکه اولین بار بود ساخته می‌شد ۱۸ ماه طول کشید و امروز می‌توانیم در این شرکت دانش بنیان هر سال یکی از این شناورها را بسازیم. این یک افتخار است که در تحریم کامل توانستیم چنین ناوی را بسازیم.

سردار تنگسیری ادامه داد: ناو شهید سلیمانی ۶۷ متر طول دارد و با بدنه آلومینیومی و با ظرافت خاصی ساخته شده است و بیش از ۵۰ کیلومتر کابل در آن به کار برده شده و کار بسیار بزرگی صورت گرفته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: امروز شهید سلیمانی زنده است و تا ۷۵۰ کیلومتر دورتر به دشمن مشت می‌زند و نیروهای دشمن امروز مجبور هستند نام شهید سلیمانی و شهدای دیگر که روی ناوهای ما گذاشته می‌شود را صدا بزنند.

سردار تنگسیری با اشاره به توان متخصصان کشور برای ساخت شناورهای نظامی، گفت: سرعت شناورهای جنگی ما بیش از سه برابر شناورهای آمریکایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز