خبرگزاری کار ایران

اهمیت توسعه کریدور ترانزیتی شمال-جنوب بعد از امضای بیانیه باکو

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۶۶۷

تمامی طرف‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که در ارزیابی زیرساخت‌های حمل‌ونقل، استفاده از تمامی ظرفیت‌های کریدور شمال-جنوب و با درنظر گرفتن هدف پیشنهادی ارسال ۳۰ میلیون تن کالا میان ایران، روسیه و آذربایجان تا سال ۲۰۳۰ با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری ترند، امضای بیانیه باکو به دنبال نتایج اولین نشست سه‌جانبه میان نمایندگان رسمی آذربایجان، روسیه و ایران در رابطه با توسعه کریدور ترانزیتی شمال-جنوب در نهم سپتامبر از اهمیت خاصی برخوردار است چراکه موجب افزایش هرچه بیشتر ظرفیت‌های آذربایجان در حوزه حمل‌ونقل می‌شود.

بر اساس این اعلامیه که به امضای «شاهین مصطفیف»، معاون نخست‌وزیر آذربایجان، «الکساندر نواک»، معاون نخست‌وزیر روسیه و «رستم قاسمی»، وزیر راه و شهرسازی ایران، رسیده است، تمامی طرف‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که در ارزیابی زیرساخت‌های حمل‌ونقل، استفاده از تمامی ظرفیت‌های کریدور شمال-جنوب و با درنظر گرفتن هدف پیشنهادی ارسال ۳۰ میلیون تن کالا میان ایران، روسیه و آذربایجان تا سال ۲۰۳۰ با یکدیگر همکاری کنند.

آذربایجان در سال ۲۰۰۵ به این پروژه پیوست. این پروژه در دوازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۰ میان ایران، روسیه و هند به امضاء رسیده بود و هدف از ایجاد این کریدور سرعت بخشیدن به روند ارسال کالا از هند به روسیه است.

از جمله مواردی که به افزایش جذابیت آذربایجان به‌عنوان قطب ترانزیت بین‌الملل منجر شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موقعیت ژئوپلتیک منحصر به فرد آذربایجان
  • موقعیت سوق‌الجیشی آذربایجان (قرار گرفتن در تقاطع کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی-غربی)
  • بالا بودن سطح کیفیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل در آذربایجان
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز