خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مطرح شد؛

سیاهکلی: اگر دو وزیر معرفی نشوند، خواهان اعلام وصول استیضاح هستم/ قالیباف: نظر رئیس‌جمهور همان نکته‌ای است که اشاره کرده بودم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۲۸۹

رئیس مجلس در پاسخ به اخطار سیاهکلی درخصوص گفت و گوی معاون پارلمانی رئیس جمهور با رسانه‌ها که شکل معرفی وزرای پیشنهادی صمت و بازگانی تغییر کرده است، گفت: در مورد وزارت صمت همچنان بحث رئیس جمهور همان نکته‌ای است که بنده اینجا اشاره کرده بودم، ضمن اینکه دیروز هم که با آقای حسینی صحبت شد، گفت که صحبتم با رسانه ها این نبوده و تیتر اینگونه درج شده و قرار شد امروز آن را اصلاح کند.

به گزارش ایلنا، لطف الله سیاهکلی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۸ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در قالب اخطاری با استناد به بندهای ۹ و ۱۲ اصل ۳ قانون اساسی گفت: متاسفانه دولت یا آیین نامه ها را نمی نویسد یا اگیر می نویسد، شکل اجرایی خوبی ندارد، کما اینکه در مورد آیین نامه واردات خودرو به رغم تلاش مجلس برای تصویب قوانین مرتبط با خودرو و واردات آن، وقتی به آیین نامه رسید، زحمات مجلس را از بین برد.

وی افزود: قرار بود در آیین نامه واردات خودرو به چند نکته اعم از تنظیم بازار، ایجاد رقابت، انتقال تکنولوژی، پاسخگویی به نیاز جامعه و اصلاح قیمت و کیفیت خودرو توجه شود، اما با این آیین نامه باید مجدد به پراید تعظیم کنیم، چرا که اتفاق خاصی در بازار نمی افتد و این آیین نامه بسیار ضعیف و دارای اشکال است و باید این نگاه اصلاح شود.

نماینده قزوین در مجلس یازدهم تصریح کرد: معلوم نیست مجلس و کمیسیون در رابطه با این آیین نامه چکاره هستند و در موارد مربوط به آیین نامه باید تکلیف ما مشخص شود که رابطه ما چگونه است؟

عضو کمیسیون صنایع مجلس یادآور شد: آقای حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در قالب مصاحبه با رسانه ها صحبت هایی کرده است که خلاف وعده رئیس جمهور است و این در حالی است که رئیس جمهور گفته بود شما برای استیضاح وزیر به ما وقت بدهید. ما نیز دو ماه به دولت وقت دادیم و قرار شد دو وزیر برای وزارتخانه های صنعت و معادن و وزارت بازرگانی انتخاب و معرفی شوند، اما آقای حسینی اعلام کرده که باید یک وزیر بیاید، چرا خلاف نظر رئیس جمهور صحبت می کند؟ اگر حرف آنها یکی است، قول رئیس جمهور چه می شود؟ این نوع نگاه تمسخر مجلس و کار کارشناسی است.

وی خطاب به رئیس مجلس تاکید کرد: تا شما به این موضوع اشاره کردید، ما در مورد خواسته رئیس جمهور کوتاه آمدیم، اما استیضاح از بین نرفته که بخواهد احیا شود، استیضاح وجود دارد و اگر دو وزیر معرفی نشوند، به عنوان نماینده اسیتضاح کننده، خواهان اعلام وصول استیضاح هستم.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: بحث مربوط به آیین نامه ها روشن است، کما اینکه هر آیین نامه که در دولت تصویب شود، حتما به هیات تطبیق مصوبات ارسال می شود و اگر با قانون مغایر باشد، اشکال برطرف شده و به دولت منعکس می شود. بنابراین حتما باید اصلاح شود و نمونه هایی از آن را در مورد بازنشستگان و موارد مشابه مشاهده کردید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتما آیین نامه خودرو نیز به هیات تطبیق ارسال می شود و اگر با قانون مغایرت داشته باشد، اصلاح خواهد شد.

وی افزود: در مورد وزارت صنعت، معدن و تجارت، همچنان بحث رئیس جمهور همان نکته ای است که بنده اینجا اشاره کرده بودم، ضمن اینکه دیروز هم که با آقای حسینی صحبت شد، گفت که صحبتم با رسانه ها این نبوده و تیتر اینگونه درج شده و قرار شد امروز آن را اصلاح کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز