خبرگزاری کار ایران

استفساریه نحوه رسیدگی به شبهات تخلف داوطلبان در آزمون سراسری به صورت اولویت‌دار بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۳۸۲

نمایندگان با بررسی اولویت‌دار استفساریه نحوه رسیدگی به شبهات تخلف داوطلبان در آزمون سراسری موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه اول شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای اولویت برای رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش در خصوص طرح استفساریه ماده ۱۱ قانون رسیدگی به جرایم و تخلفات در آزمون‌های سراسری که از سوی علی خضریان نماینده تهران مطرح شده بود ، با بررسی اولویت‌دار آن با ۱۷۰ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

خضریان: رئیس وقت سازمان سنجش کم کاری خود در برخورد با شبهات تخلف در آزمون را به ترم‌های پایانی دانشجویان موکول کرده بود

علی خضریان نماینده تقاضا کننده برای بررسی این طرح به صورت اولویت‌دار در تشریح دلایل خود با اشاره به اتفاقات تلخ و خلاف قانونی که به علت تفسیر غلط رئیس سابق سازمان سنجش و پذیرش در خصوص قانون رسیدگی به جرایم و تخلفات در آزمون‌های سراسری گفت: زمانی که نسبت به نتایج آزمون یک داوطلب شبهه‌ای به وجود می آسید، طبق قانون باید برای وی آزمون برگزار شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: داوطلب نیز به شخصی گفته می‌شود که در دوره دانش‌آموزی برای شرکت در آزمون سراسری ثبت‌نام کرده و شماره داوطلبی دریافت می‌کند لذا زمانی که آزمون می‌دهد همچنان دوطلب است و تا زمان نتایج آزمون نیز داوطلب خواهد بود و زمانی که برای ثبت‌نام در دانشگاه اقدام کرده و شماره دانشجویی می‌گیرد، دانشجو محسوب می‌شود.

وی افزود: در اینجا سازمان سنجش کم‌کاری خود در برخورد با شبهات را به ترم ۴ و ۵ و حتی ۷ و ۸ واگذار کرده بود که باعث ایجاد مشکل برای دانشجویان شد.

خضریان ادامه داد: کمیسیون اصل ۹۰ آقای خدایی رئیس وقت سازمان سنجش را فراخواند و در این خصوص توضیحاتی خواست که وی گفت در ماده (۱۱) این موضوع تصریح شده در حالی که ماده(۱۱) صرفا درباره داوطلبان نظر داده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: اگر تخلف آزمونی فردی در دوره دانشجویی اثبات شود امکان اخراج وی طبق ماده (۹) همین قانون وجود دارد از این رو ما قصد باز کردن مسیر برای متقلبین را نداریم.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مجلس در پایان درباره رسیدگی به این موضوع در کنکور ۱۴۰۱خاطر نشان کرد: از آنجایی که آقای پورعباس رئیس فعلی سازمان سنجش با تفسیر کمیسیون اصل ۹۰ از این قانون موافق بود، نتایج را نگه داشته و در حال رسیدگی به شبهات است که تا جایی که امکان دارد متقلبین وارد دانشگاه نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز