خبرگزاری کار ایران

هروی، طراح قانون برقراری عدالت آموزشی:

خیل عظیمی از پزشکان و متخصصان در کشور بیکار هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۲۹

بسیاری از پزشکان متخصص حاضر به کار در مناطق محروم نیستند و نمایندگان مجلس به عنوان قانونگذاران باید به دنبال تبیین قانونی باشیم که بتواند این معضل را حل کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طرح مربوط به عدالت آموزشی را در راستای پذیرش متخصصان در مناطق محروم توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، جواد هروی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۷ مهر) مجلس شورای اسلامی به عنوان طراح دوفوریتی طرح اصلاح بند ۳ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو تحصیلات تکمیلی و تخصصی گفت: فوریت این طرح بدان جهت مطرح شده که برای دوره های دستیاری پزشکی، چاپ دفترچه در آبان ماه و آزمون آن در اسفندماه صورت می گیرد و بنابراین فرصتی برای بررسی عادی این طرح نداریم.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی درباره محتوای این طرح گفت: ما به دنبال عدالت آموزشی در راستای پذیرش متخصصان در مناطق محروم هستیم، زیرا براساس قانون اساسی، توجه به مناطق محروم ضروری است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی که در کشور وجود دارد این است که اگر در مناطق محروم مراکز درمانی و پزشکی با وجود تجهیزات پیشرفته داشته باشیم و با کمبود پزشک متخصص روبرو هستیم و این در حالی است که خیل عظیمی از پزشکان و متخصصان در کشور بیکار هستند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: بسیاری از پزشکان متخصص حاضر به کار در مناطق محروم نیستند و نمایندگان مجلس به عنوان قانونگذاران باید به دنبال تبیین قانونی باشیم که بتواند این معضل را حل کند.

وی با اشاره به اینکه موارد مذکور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزیر بهداشت مطرح شده و او نیز موافقت کرده است، ادامه داد: اساس کار این است که از وجود ۱۵۰ هزار پزشک متخصص که فارغ التحصیل شده اند و ۲۵ درصد آنها به دلیل اشباع شهرهای بزرگ از وجود پزشک متخصص در کارهای کاذب شاغل شده اند، استفاده شود.

رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: بسیاری از مناطق محروم در کشور نیازمند یک پزشک متخصص هستند و لذا بحثعدالت آموزشی مطرح می شود و قوانین باید به گونه ای تنظیم شود که از هزینه ای که برای تربیت یک پزشک متخصص در کشور صرف می شود، به بهترین نحو استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز