خبرگزاری کار ایران

مخبر تاکید کرد:

استقبال ایران از سرمایه گذاری خارجی در تکمیل و توسعه بندر چابهار

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۷۴۶

معاون اول رئیس‌جمهور توسعه بندر چابهار را فرصتی بزرگ و استثنایی برای مردم دو کشور و منطقه برشمرد و بر افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این بندر مهم تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمد مخبر عصر امروز در دیدار ساراباناندا سونوال، وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و تکمیل زیرساخت‌های بندر چابهار گفت: جمهوری اسلامی از حضور و سرمایه‌گذاری خارجی در تکمیل و توسعه بندر چابهار استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: با تکمیل این بندر مبادلات تجاری و ترانزیتی کریدور شمال- جنوب در منطقه افزایش و فعالیت چشمگیری خواهد یافت.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به پیشینه تاریخی و روابط عمیق و گسترده  فرهنگی دولت و ملت‌های ایران و هند اظهار داشت: حجم سرمایه‌گذاری‌ها و مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور متناسب با روابط عمیق و طولانی مدت سیاسی نیست و تهران از اجرای توافقات و مناسبات تجاری با دهلی نو حمایت و پشتیبانی می‌کند. 

مخبر بر توسعه و ارتقای همکاری‌های دو کشور در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

ساراباناندا سونوال، وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه های هند نیز در این دیدار با ابراز علاقه‌مندی درخصوص افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در توسعه بندر چابهار تصریح کرد: از سیاست و چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در راستای تبدیل بندر چابهار به یک هاب مهم بین‌المللی و منطقه‌ای حمایت می‌کنیم و دولت هند عزمی جدی و راسخ برای حضور سازنده در این طرح مهم دارد.

وی با اشاره به مذاکرات سازنده و مفید در سفر هیات هندی به ایران و تاکیدات دهلی نو در زمینه ارتقای روابط همه جانبه با تهران، خاطرنشان کرد: به زودی گام‌های بلندی در ارتقای روابط و همکاری دو دولت ایران و هند برداشته می‌شود و دهلی نو با تمام توان متعهد به تعمیق و گسترش روابط فیمابین است.

وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند افزود: دولت و مردم دو کشور همانطور که در طول تاریخ نشان داده‌اند، همیشه در کنار یکدیگر خواهند ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز