خبرگزاری کار ایران

رفیعی در تذکر شفاهی مطرح کرد؛

لزوم هماهنگی وزارتخانه‌های کشور و دفاع برای مدیریت بحران حوزه محیط‌زیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۸۹۱

رئیس فراکسیون حفاظت محیط زیست مجلس، با اشاره به خسارت حوزه منابع طبیعی و آتش سوزی گسترده جنگل های کشور، گفت: هماهنگی وزارتخانه های کشور و دفاع و سازمان برنامه برای جبران ضعف در این بخش و رفع مشکلات ضروری است.

به گزارش ایلنا، سمیه رفیعی در نشست  علنی امروز (یکشنبه، ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: متاسفانه بخش زیادی از جنگل های کشور به خصوص جنگل های زاگرس دچار آتش سوزی گسترده شده حتی در شمال کشور نیز جنگل های ایلخانی دچار این مشکل شده اند. با توجه به مسئله تغییرات اقلیمی از این به بعد حوادثی اینچنینی را بسیار تجربه خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون حفاظت محیط زیست مجلس، تصریح کرد: مدیریت بحران برای مقابله با این مشکلات لازم است و ما در هماهنگی مدیریت بحران دچار ضعف هستیم لذا به راحتی منابع طبیعی خود را از دست می دهیم.

وی افزود: یکی از مصادیق مدیریت بحران مربوط به پرواز بالگردها و هلی کوپترها برای اطفای حریق است اما به دلیل بیمه نبودن آن ها نه تنها اجازه پرواز ندارند بلکه بهسازی هم نشدند. سال گذشته نیز بودجه مربوط به این بخش حذف شده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس تاکید کرد: ما به شدت به همکاری وزارتخانه های کشور و دفاع و سازمان برنامه نیاز داریم، وزیر کشور باید اقدام سریع برای ایجاد این هماهنگی را به عمل آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز