خبرگزاری کار ایران

خاندوزی در جمع خبرنگاران:

استفاده از داده‌های غلط فایده‌ای جز تخریب اذهان عمومی و ناامید کردن مردم ندارد/ مسیرهای بلندمدت اقتصاد در حال کنترل است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۴۰۴

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اینکه در ایام سالگرد شروع به کار دولت هستیم طبیعی است که گزارش ارزیابی عملکرد دولت در رسانه‌ها مورد بررسی قرار بگیرد ما این فرصت را برای مشارکت کارشناسان و منتقدان مغتنم می‌شماریم و از آن حمایت می‌کنیم فقط درخواستم این است که همه اصحاب رسانه سعی کنند مستند به اعداد و ارقام رسمی کشور نقدهای خود را مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار عنوان کرد: به عنوان سخنگوی اقتصادی دولت لازم است بگویم با توجه به اینکه در ایام سالگرد شروع به کار دولت هستیم طبیعی است که گزارش ارزیابی عملکرد دولت در رسانه‌ها مورد بررسی قرار بگیرد ما این فرصت را برای مشارکت کارشناسان و منتقدان مغتنم می‌شماریم و از آن حمایت می‌کنیم فقط درخواستم این است که همه اصحاب رسانه سعی کنند مستند به اعداد و ارقام رسمی کشور نقدهای خود را مطرح کنند.

وی افزود: متاسفانه گاهی از داده‌های غلطی استفاده می‌شود که فایده‌ای جز تخریب اذهان عمومی و ناامید کردن مردم جامعه ندارد به هر حال با واقعیت‌هایی مواجه هستیم که برخی موارد نقاط ضعف شناخته می‌شود. در فاصله اردیبهشت تا تیر ماه به لحاظ شاخص‌های قیمتی فشار بیشتری روی مردم جامعه بوده اما قابل انکار نیست که مسیر تحت کنترل است همانطور که تورم تیرماه کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به خرداد داشته در مرداد هم همین اتفاق خواهد افتاد.

وزیر اقتصاد گفت: در بهار امسال پایه پولی کشور شش درصد افزایش پیدا کرد در حالیکه سال قبل نه درصد بود و دولت در بهار امسال با یک پنجم تنخواه بودجه سال گذشته خود هزینه‌های مصرفی خود را مدیریت کرد یعنی اعداد رسمی حکایت از این دارند که مسیرهای بلندمدت اقتصاد در حال کنترل است. آمارهای رسمی حکایت از این دارد که در چهار ماه اخیر ۲۲ درصد افزایش صادرات داشتیم و ۱۶ درصد افزایش واردات که همه در شرایطی صورت می‌گیرد که به لحاظ وزنی افزایشی در صادرات و واردات نیست بلکه توانسته‌ایم صادرات با ارزش افزوده بیشتری را داشته باشیم و درآمد ناشی از ترانزیت افزایش داشته است همه این‌ها مصادیقی است که حکایت از این دارد که روند کلی نه تنها در حوزه رونق اقتصادی بلکه در تورم هم قابل کنترل است.

خاندوزی یادآور شد: با توجه به فضاسازی‌هایی که در رسانه‌های عمومی در مورد رسوب کالا در بنادر صورت می‌گرفته باید گفت تلاش جدی صورت گرفت که عقب افتادگی کشور در این زمینه کاهش پیدا کند. بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان کالا با فشار جدی دولت و وزارت اقتصاد از بنادر ترخیص شد و مسئله رسوب آن‌ها حل و فصل شد. در نشستی هم که من با رئیس کل محترم گمرک با آقای اژه‌ای داشتیم بعد از بازدید از بندر بوشهر مقرر شد در همان جا ماهانه سه هزار کانتینر ترخیصی داشته باشیم.

وی گفت: اگر از سال‌های گذشته کانتینر‌هایی باقی مانده‌اند نسبت به جریان بزرگی که روزانه و ماهانه ترخیص می‌شود مقدار ناچیزی است که البته همان سی کانتینر مورد بازدید رئیس قوه قضاییه هم چیزهایی بود که اساساً به گمرک اعلام نشده بود و در انبار گردانی‌ها از چشم افتاده بود که مربوط به سال‌های قبل است. رویه‌ای موجب شده این مسیر کوچک کانتینر ولو ۳۰ کانتینر از ۳ هزار کانتینر هم مشکلی ایجاد کند همین رویه معیوب باعث شد پیشنهادی به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بردیم امیدواریم بعد از تصویب در هیئت وزیران بتوانیم همین موارد کوچک و معدود را سر و سامان بدهیم و در این زمینه هم خبر خوبی را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز