خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت:

فناوری‌های دفاعی در سایر صنایع نیز قابل استفاده هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۹۷۲

وزیر صمت با بیان اینکه فناوری‌های دفاعی در سایر صنایع نیز قابل استفاده هستند، تاکید کرد: در صنایع دفاعی به لحاظ نیازی که وجود دارد، تحقیق و توسعه‌های بسیاری در پیشرفت فناوری انجام می‌شود اما این فناوری‌ها در سایر صنعت‌ها نیز قابل استفاده هستند.

به گزارش ایلنا، سید رضا فاطمی امین در آیین رونمایی از محصول مشترک وزارت دفاع و ایران خودرو به عنوان واحد کنترل الکترونیک (ECU) گفت: در صنایع دفاعی در بسیاری از حوزه‌ها و صنعت‌ها اقدامات بسیار افتخارآفرینی انجام شده که جای تشکر از امیر آشتیانی و همکارانشان در صنایع دفاع دارد.

وی ادامه داد: در صنایع دفاعی به لحاظ نیازی که وجود دارد، تحقیق و توسعه‌های بسیاری در پیشرفت فناوری انجام می‌شود اما این فناوری‌ها در سایر صنعت‌ها نیز قابل استفاده هستند و نباید این هزینه و تلاشی که در صنعت دفاعی انجام شده، محدود به همین صنعت بماند. 

به گفته وزیر صمت، اینکه ما بتوانیم فناوری‌ها و توانمندی‌هایی که در سطح دفاعی ایجاد شده و موجب افتخار کشور ماست را در سایر صنایع استفاده کنیم، بسیار مسئله مهمی است که خوشبختانه امروز شاهد یکی از نمونه‌های آن در یک کار مشترک هستیم.

فاطمی امین با بیام اینکه در همکاری که میان شرکت خودروسازی ایران خودرو و شرکت ‌ای وابسته مجموعه وزارت دفاع انجام شد، قطعه بسیار ارزشمند از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید شد، اظهار داشت: شاید مهم‌تر از خود محصول شکل‌گیری این همکاری مشترک و موفق باشد که خوشبختانه با این همکاری شاهد یک جهش و موفقیت در صنعت خودرو هستیم وان‌شاءالله در آینده شاهد پیشرفتی متفاوت از امروز در این حوزه خواهیم بود.

وی افزود: ما باید با یک نقشه‌راه مشخص و دقیق در آن مسیر حرکت کنیم و اقدامی که امروز در تولید این محصول مشترک انجام شد، حرکتی در جهت همین پیشرفت علمی است.

وزیر صمت با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های موجود در وزارت دفاع در سایر صنایع تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت قطعاً با همکاری نزدیک با وزارت دفاع که خواهد داشت از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استفاده خواهد کرد تا بتواند ارتباط گسترده‌ای را با واحدهای صنعتی و تجاری و وزارت دفاع ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز