خبرگزاری کار ایران

حسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

«فاطمی‌امین» در صورت تفکیک وزارت صمت و معرفی از سوی دولت، باید از مجلس رأی‌ اعتماد بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۴۳۵

نماینده مردم اهواز گفت: اگر بعد از تفکیک وزارتخانه‌ صمت تصمیم دولت بر معرفی آقای فاطمی امین به عنوان وزیر یکی از وزرای دو وزارتخانه تازه تأسیس باشد، باید مجدد از نمایندگان مجلس رأی اعتماد دریافت کند.

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص لزوم اخذ رأی اعتماد مجدد برای فاطمی امین به عنوان وزیر صنعت در صورت تفکیک این وزارتخانه، گفت: دولت تصمیم گرفته است که از مجلس یک مهلت دو ماهه اخدذ کرده و در این مدت وزارت صنعت، معدن و تجارت را به دو وزارتخانه تفکیک کند و در اینصورت دو وزیر جداگانه برای برای آن‌ها معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: اگر بعد از تفکیک وزارتخانه‌ صمت تصمیم دولت بر معرفی آقای فاطمی امین به عنوان وزیر یکی از وزرای دو وزارتخانه تازه تأسیس باشد، باید مجدد از نمایندگان مجلس رأی اعتماد دریافت کند.

به گزارش ایلنا صبح امروز با وساطت قالیباف، استیضاح فاطمی امین به دلیل آنچه تفکیک وزارت صمت نامیده شد با ارائه مهلت دو ماهه به دولت متوقف شد.

محمدباقر قالیباف در این خصوص در صحت علنی با اشاره به مشکلات این وزارتخانه گفت:‌ تشخیص این بود که این وزارتخانه به نقطه‌ای رسیده است که باید استیضاح انجام شود و امروز هم که از لحاظ قانونی مهلت ۷ روزه به پایان رسیده و درخواست استیضاح ۱۷ امضا دارد و ۱۷ نفر از عزیزان پای استیضاح هستند، وقتی که تعداد استیضاح‌ها به ده نفر برسد استیضاح می‌تواند در صحن شود. اما چون قصد ما اصلاح امور است و با توجه به صحبتی که من در این روزها خدمت آقای رئیس‌جمهور داشتم و قبل از عید هم صحبت کردم و دولت هم این دغدغه را داشت، با آقای رئیس‌جمهور در آخرین صحبتی که با هم کردیم به این جمع‌بندی رسیدیم که این وزارتخانه نیازمند این است تفکیک شود.

وی عنوان کرد: در نتیجه من از نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح یک خواهشی داشتم و خصوصی هم از آقای سیاهکلی این را درخواست کردم که اولین نفر درخواست‌کننده استیضاح بودند و انصافاً هم در این مدت جز دلسوزی از ایشان ندیدم و همینطور از ۱۶ نفر دیگر درخواست دارم که چون دولت این مساله را پذیرفته و اقدام کرده یک فرصت دو ماهه به دولت بدهیم و مطمئن هستیم که این کار انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز