خبرگزاری کار ایران

سلاجقه:

کشور ما وضعیتی دارد که اگر یک سال در آن سیل، زلزله نیاید باید انگشت به دهان باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۵۶۸

رئیس سازمان محیط زیست گفت: کشور ما از لحاظ ذاتی وضعیتی دارد که اگر یک یا دو سال در آن سیل و زلزله نیاید باید انگشت به دهان باشیم این ذات کشور ما است باید این سرزمین را بر مبنای این خصوصیت اداره کنیم. متاسفانه برخی مدیران به دنبال کارهای هزینه بر هستند تا بیشتر به چشم بیایند اما از کارهایی که هارمونی طبیعت را حفظ می‌کند غافل می‌شوند و دنبال این کارها نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا وضعیت آب و هوا قابل پیش بینی نیست که با این کار از حوادث مشابه اخیر پیشگیری کنیم، گفت: شرایط آب و هوایی قابل پیش بینی است اما اندک. شرایط اقلیمی ما وضعیتی را ایجاد کرده که پیش بینی سازمان‌های هواشناسی و دستگاه های دیگر هم خیلی نمی‌تواند دقیق باشد.

وی افزود: شما دقت بفرمایید توده ابری می‌آید و جبهه‌ای به سمت کشور حرکت می کند، این روند پیش بینی می‌شود اما گاهی سرعت باد روی این مسئله خیلی سریع تاثیر می‌گذارد. نمی‌خواهم از پیش‌بینی‌ها دفاع کنم اما از لحاظ علمی خیلی نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی انجام داد. بحث اساسی که وجود دارد این است که آیا این وضعیت قابل مدیریت است یا خیر که من بارها گفتم کاملاً قابل مدیریت است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درباره مدیریت جامع حوزه آبخیز به عنوان یک نقشه راهبردی عرض کردیم که باید این مسئله در تمام دستگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد، هر اتفاق و دستکاری که در طبیعت می‌خواهد انجام شود بر مبنای توانمندی‌ها و داشته های طبیعت انجام شود در این صورت خیلی راحت می توانیم مسائلی مثل سیلاب و دیگر مخاطرات را کنترل کنیم. کشور ما از لحاظ ذاتی وضعیتی دارد که اگر یک یا دو سال در آن سیل و زلزله نیاید باید انگشت به دهان باشیم این ذات کشور ما است باید این سرزمین را بر مبنای این خصوصیت اداره کنیم. متاسفانه برخی مدیران به دنبال کارهای هزینه بر هستند تا بیشتر به چشم بیایند اما از کارهایی که هارمونی طبیعت را حفظ می‌کند غافل می‌شوند و دنبال این کارها نمی‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز