خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای عمانی:

ایران برای امنیت انرژی و غذایی در جهان اهمیت قائل است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۴۸۱

رئیس دستگاه دیپلماسی با وزیر امور خارجه سلطنت عمان در خصوص مسائل دوجانبه و برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام سید ابراهیم رئیسی به هیثم بن طارق، سلطان عمان از دیدگاه‌های مثبت این کشور در جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای،تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه درباره آخرین تحولات گفت‌وگوهای وین با اشاره به ابتکارات طرف ایرانی برای بازماندن پنجره دیپلماسی گفت: مرحله نهایی توافق به دو مؤلفه واقع‌بینی و انعطاف‌پذیری طرف آمریکایی بستگی دارد و جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی پایدار و قوی کاملا جدی است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای امنیت انرژی و امنیت غذایی در جهان اهمیت قائل است و با درک مسائل و مشکلات کنونی انرژی در جهان، تاکنون ابتکارات مختلفی داشته است. 

بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، با اشاره به ارزیابی وی از طرف‌های مختلف مذاکره‌کننده در وین، دیدگاه کشورش در خصوص ضرورت نیل به توافق در مذاکرات هسته‌ای را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: ما معتقدیم که همه طرف‌ها خواستار رسیدن به توافق نهایی هستند و فرصتی طلایی برای رسیدن به یک توافق فراهم شده است. 

وزیر امور خارجه عمان افزود: عمان همواره از حصول توافق نهایی در مذاکرات وین و خواسته‌های مشروع ایران حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز