خبرگزاری کار ایران

صباغیان در تذکر شفاهی:

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای قانون راهبردی مجلس را مبنای عمل قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۵۰۹

نماینده مردم مهریز در مجلس با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده باید تضامین لازم را از آمریکا در مذاکرات اخذ کند، گفت: مذاکرات باید بر مبنای قانون راهبردی مجلس و منویات مقام معظم رهبری باشد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، خطاب به تیم مذاکره کننده و مسئولان وزارت امور خارجه، گفت: مذاکره شما باید در چارچوب قانون راهبردی مجلس باشد و از آمریکا تضمین گرفته شود تا مجدد از توافق خارج نشده و مکانیزم ماشه و تحریم های جدید را اعمال نکند و برای این موضوع باید راستی آزمایی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اینکه امروز کشورهای غربی با ما ابراز همدردی می کنند به خاطر شرایط به وجود آمده ناشی از جنگ در اوکراین و تخریب شدن رابطه ایران و عربستان است لذا مسئولان دیپلماسی کشور باید حواسشان به این موضوعات باشد و همان طور که تیم مذاکره کننده سابق فریب لبخند را خورد این بار فریب ابراز همدردی کشورهای غربی را نخورد. آمریکا همان آمریکای اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی و برجام است لذا باید مراقب بود و محکم و استوار عمل کرد تا مصوبات برجام تکرار نشود.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس تاکید کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای به مصوبات مجلس و منویات مقام معظم رهبری توجه داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم اجرای قانون رتبه بندی معلمان، خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: معلمان تا چه زمانی باید منتظر باشند، چرا نمی خواهید رضایت معلمان را در این شرایط سخت به دست آورده و این قانون را اجرایی کنید.

صباغیان در تذکری به وزیر بهداشت، گفت: توزیع عدالت در حوزه پزشکان وجود ندارد، در یکی از شهرهای حوزه انتخابیه بنده مسئولان وزارت بهداشت نیز حضور پیدا کرده و مشاهده کردند که در یک بیمارستان علیرغم وجود امکانات و تجهیزات تنها یک بیمار بستری بود چرا که پزشک متخصص در آن محل وجود نداشت این در حالی است که در یکی از شهرهای نزدیک استان ۲۵ درصد بیماران مهاباد در بافت بستری بودند. بیماران چه گناهی کردند علیرغم پیگیری های متعدد نتیجه ای حاصل نشده است، از وزیر بهداشت درخواست دارم عدالت را در توزیع پزشکان رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز