خبرگزاری کار ایران

حیدری در نطق میان دستور:

طرح‌های اولویت دار، در دستور کار مجلس قرار گیرد/ مناطق محروم مرزی، نیازمند توجه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۵۷۹

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس گفت: از نمایندگان می خواهم طرح های اولویت دار را در اولویت کار مجلس قرار دهند که یکی از اولویت ها توجه به مناطق محروم است.

به گزارش ایلنا، شهریار حیدری در نشست علنی امروز( یکشنبه ۵ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: بعنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده حوزه شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب که ۸ سال جنگ را تحمل کردیم و معنا و مفهوم امنیت و ناامنی را بخوبی می دانیم، از تلاش های صادقانه و انقلابی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سربازان گمنام امام زمان(عج)، مرزبانی و نیروی انتظامی در حفظ امنیت و ثبات در مرز های کشور کمال تشکر را دارم و خداقوت عرض می نمایم.

نماینده مردم  قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس در تذکری خطاب به نمایندگان مجلس گفت: یا طرح سوال از وزرا را امضا نکنید یا اگر امضا کردید، امضاهای خود را پس نگیرید. یکی از شائبه برانگیزترین اقدامات، پس گرفتن امضاها می باشد. چگونه می خواهیم برای مردم تشریح کنیم که دلیل پس گرفتن امضاهایمان خدایی ناکرده ناصحیح نبوده است.

وی در تذکری خطاب به رییس جمهور افزود: انتظار داشتیم زودتر از همه استان ها به استان کرمانشاه بعنوان استانی محروم و مظلوم که رتبه اول بیکاری را در کشور دارد، سفر بنمایید و ان شاءالله با سفر مبارک خود، مرهمی بر زخم هایشان باشید. لطفا به این انتظار، پایانی شیرین بدهید.

حیدری ادامه داد: سال گذشته، قانون تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران تصویب و برای اجرا به وزارتخانه ها و زیرمجموعه هایشان ابلاغ شد و در سال ۱۴۰۱ نیز تمدید گردید. چرا به هر بهانه ای، مسیر این قانون عادلانه و انقلابی سنگ اندازی می شود؟ آیا پرسیده اید که چند درصد از مشمولان این قانون تابحال تبدیل وضعیت شده اند؟

وی بیان کرد: از وزیر کشور انتظار داریم که مرز خسروی بعنوان نزدیک ترین مرز به عتبات عالیات و امن ترین مرز و مرز بین المللی به صورت ۲۴ ساعته برای زائران، ترانزیت، مسافران و صادرات فعال نماید.

نماینده مردم  قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس در تذکری خطاب به وزیر اقتصاد و دبیر شورای مناطق آزاد گفت: در راه اندازی منطقه آزاد قصرشیرین تسریع فرمائید. مردم انتظار دارند که این اقدام را عملیاتی کنید.

حیدری در بحث اصلاح نظام آموزشی کشور بیان کرد: انتظار داریم بر اساس آموزش روز کشورهای پیشرفته، نه براساس سلیقه وزرا و افراد، ساختار نظام آموزشی کشور را اصلاح نمائید.

وی افزود: افزایش جمعیت که مورد تاکید و انتظار مقام معظم رهبری است، براساس داده های علمی و وضعیت موجود و همچنین تصویب مجلس و در قالب طرح، در قالب امنیت اقتصادی و اجتماعی مادران اعم شاغل و خانه دار باشد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: تامین مسکن براساس معماری روز و امنیت باشد. رونق تولید و توسعه صادرات در اولویت نهاد های اقتصادی باشد. ساماندهی نیروهای شرکتی، خدماتی و قراردادی و حمایت از این طرح که در چند روز گذشته مورد تاکید و تلاش نمایندگان در قالب طرح موثر بود، انتظار داریم که عملیاتی و عملی گردد. استخدام آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی ورودی های سال ۱۳۹۲ به بعد و حق التدریسی ها و برون سپاری ها، وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه عملیاتی کند.

نماینده مردم  قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس خاطرنشان کرد: از نمایندگان می خواهم طرح های اولویت دار را در اولویت کار مجلس قرار دهید . یکی از اولویت ها توجه به مناطق محروم است. مناطق محروم همان مناطق مرزی است که نیاز است مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز