خبرگزاری کار ایران

صالح‌آبادی:

فناوری‌های نوین بستر مناسبی برای اصلاح ساختار بانکی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۳۰۸

رئیس کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی از «سندباکس» بانک مرکزی گفت: استفاده از فناوری های نوین بستر مناسبی برای عملیاتی کردن اصلاح ساختار بانکی است.

به گزارش ایلنا، علی صالح آبادی در مراسم رونمایی از سندباکس بانک مرکزی، محیط بانکداری کشور را مستعد رشد و توسعه دانست و گفت: بانک مرکزی به عنوان تنظیم‌گر مقررات پولی و بانکی، حمایت از نوآوری‌ها در این بخش را وظیفه خود می‌داند. لذا ایجاد محیط‌های آزمون تنظیم‌گری لازمه توسعه فناوری است و ایجاد این محیط‌های آزمون موجب تسهیل نوآوری در حوزه‌های فناوری جدید در حوزه بانکی و صنعت بانکداری کشور می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: اطمینان به دانش و آگاهی افراد در حوزه‌های تخصصی همواره موجب خلق فرصت‌های جدید در محیط اجرا می‌شود و نمود عینی این واقعیت مراسم امروز است، چراکه ما ۴۰ روز پیش میزبان فعالان فناوری‌های ملی در بانک مرکزی بودیم و امروز پس از ۴۰ روز، شاهد رونمایی از محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی هستیم.

وی ایجاد این محیط را که با متولی‌گری دبیرخانه شرکت ملی انفورماتیک ایجاد شده است را مرهون تلاش و همراهی همکاران بانک مرکزی، شورای سیاست‌گذاری با مسئولیت معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی دانست و ابراز امیدواری کرد: امیدوارم این اتفاق مثبت در حوزه فناوری بستر مناسبی برای استفاده از ایده‌های فناورانه مالی در صنعت بانکداری کشور باشد و مردم از نتایج آن بهره مند شوند.

رئیس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه امروز اشخاص حقیقی و حقوقی در کشور مشتری نظام بانکی و صنعت بانکداری هستند، تصریح کرد: اصلاح نظام بانکی با سه محور اصلاح رابطه دولت با بانک مرکزی، اصلاح رابطه بانک‌ها با این بانک و اصلاح رابطه بانک‌ها با مردم آغازشده است و استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند در پیشبرد این اصلاحات یاری گر بانک مرکزی باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای نمونه سوپ تک (Sup tech) و رگ تک (Reg tech) ناظر بر اصلاح رابطه میان بانک مرکزی و بانک‌هاست که می‌تواند تسریع گر اصلاحات در نظام بانکی باشد.

عالی‌ترین مقام بانک مرکزی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نورآوری های بسیاری در تعامل میان مردم به عنوان مشتریان و بانک‌ها انجام شده که این نوآوری‌ها باید ادامه یابد تا به این واسطه نظارت بر بانک‌ها و نهادهای پولی نظارت درست و دقیق‌تر شود و در عین حال بانک‌ها و نهادهای پولی نیز بتوانند خدمات مناسبی را به مردم اعم از تسهیلات و سایر خدمات بانکی ارائه کنند.

صالح آبادی ضمن استقبال از نظرات و پیشنهادات فعالان این حوزه ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد اخبار مطلوبی در این حوزه باشیم و ایده‌های نو از محیط آزمون به محیط عمل وارد شود.

وی گفت: در این راستا وظیفه بانک مرکزی به عنوان مقام تنظیم‌گری (رگولاتور) پولی و بانکی کشور، فراهم کردن محیط و شرایط لازم برای رشد و توسعه نوآوری فناوری در کشور و تسهیل این نوآوری‌ها تا رسیدن آنها به منصه ظهور است. لذا امیدوارم این جلسه طلیعه یک حرکت مثبت در حوزه فناوری و بانکی کشور باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز