خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس داوطلبانه طرح شفافیت را از خود آغاز کند/ عده‌ای نمی‌خواهند این طرح اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۸۹۴

نماینده ادوار مجلس گفت: حالا که طرح شفافیت قوای سه گانه توسط شورای نگهبان رد شده مجلس به طور داوطلبانه درباره طرح هایی که مربوط به مسائل جامعه است شفافیت را آغاز کند سپس مطالبه عمومی از سایر نهادها آغاز شده و آن‌ها نیز شفافیت خود را آغاز خواهند کرد .

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به تصویب لایحه شفافیت قوای سه گانه در مجلس چرا این طرح توسط شورای نگهبان و مجمع رد شد، گفت: شفافیت در همه ارکان کشور نیاز است و در تمام تبلیغاتی که دشمن انجام داده است، ذهنیت و تصورات خوبی در ارتباط با جامعه مدیریت و تصمیم‌گیرندگان کشور در نزد مردم وجود ندارد. فکر می‌کنم هرچقدر حوزه‌های مختلف تصمیم‌گیرندگان بتوانند برای مردم شفاف شوند و مردم را در جریان تصمیمات خود قرار دهند، نتایج بهتری شاهد خواهیم بود.

وی افزود:‌ تقاضای من این است که فرض کنیم، قانون نباشد و هر نهادی سعی کند در جهت مبرا ساختن، راستی‌آزمایی و اقناع خودش اتاق شیشه‌ای را تشکیل دهد. حتما نباید همه چیز در چارچوب قانون باشد. این اخلاق و فرهنگ حرفه‌ای و فرهنگ سازمانی محسوب می‌شود. ما مردم را جریان امور و تصمیمات خود قرار می‌دهیم در آن صورت است که می‌توانند از تصمیم خود دفاع کنند یا نکنند.

ایمن‌آبادی تصریح کرد: به غیر از شورای عالی امنیت ملی، مجلس خبرگان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و حتی شورای نگهبان، قوه قضاییه و نهادهای دیگر که به آبروی مردم بستگی دارد می‌توانند این کار را انجام دهند. بنابراین اگر این نهادها دوست دارند میزان مشروعیت، مقبولیت و محبوبیت خود را در نزد مردم افزایش دهند باید به سمت شفافیت بروند.

وی درباره آنکه رئیس مجلس هم گفتند این طرح تا پایان ماه رمضان تصویب می‌شود و اجرایی می‌شود اما در نهایت به مرحله اجرا در نیامد، گفت: وقتی شما برای خود شریک انتخاب می‌کنید، شریک هیچ وقت اجباری نمی‌شود. ای کاش مجلس در ابتدا این شفافیت را از خود آغاز می‌کرد. بعد از مدتی این کار در کشور به یک روال عادی جا می‌افتاد و سپس مطالبه عمومی از مجلس خبرگان، مجمع تشخیص و شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی آغاز می‌شد.

ایمن آبادی مطرح کرد: اگر امروز مجلس صداقت دارد، وقتی نهادهای دیگر شفافیت را انجام نمی‌دهند، باید به مردم بگویند که آن‌ها شاهد این امر باشند و سپس این شفافیت را از خودشان آغاز کنند. ما امروز می‌خواهیم بدانیم شما چه طور به دیوان عدالت اداری گفتید دیگر حق ندارد از شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی شکایت کند و مردم را از تظلم‌خواهی محروم کردید؟‌ باید بدانیم که کدام نماینده چنین اشتباهی را مرتکب شده است.

وی افزود: برای پایان دادن به این ماجرا و آنکه مجلس صداقت خود را اثبات کند، مجلس به صورت داوطلبانه کار شفاف‌سازی را انجام دهد و  درباره طرح‌هایی که جنبه امنیتی نداشته و مربوط به مسائل روز جامعه است، آرای خودشان را به طور علنی اعلام کنند تا این طرح تا حدودی جلو برود. بعد از آن به طور مثال مطالبه عمومی از مجمع تشخیص مصلحت نظام سوال می‌کند امروز که سیاست‌های برنامه هفتم را می‌نویسید ما در این سیاست‌ها با شما بحث داریم و باید درباره بندهایی که نوشته شده شفاف سازی انجام شود.

ایمن‌آبادی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید در نهایت این طرح اجرایی می‌شود یا نه گفت: زمانی که نهادی را به ده نهاد تقسیم کردند مشخص بود که یک عده در مجلس نمی‌خواهند این طرح اجرایی شود یعنی مشخص بود که نمایندگان مجلس نمی‌توانند عاقبت‌نگری کنند. شما می‌خواهید این کار را برای شورای نگهبان انجام دهید که خود را شفاف کند اما آن‌ها قبول نمی‌کنند. بنابراین بیایید اول خودتان را مکلف و داوطلب کرده و اجرا کنید، شک نکنید مطالبه عمومی از سایر نهادها نیر آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز