خبرگزاری کار ایران

محسن اژه‌ای در جمع فعالان اقتصادی قم:

ذهن مسئولان نظام برای تحول آمادگی دارد/ برای حل مشکلات کشور باید طرحی نو در انداخت

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۶۱۳

رییس قوه قضائیه با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید طرحی نو در انداخت، گفت: دولت نمی‌تواند به تنهایی متکفل امور اقتصادی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت‌الاسلام محسنی اژه ای پیش از ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی و صنعتی استان قم اظهار داشت : باید به این فکر کنیم که چه کار باید کرد تا شعارهایمان تبدیل به شعور شده و قول های ما تبدیل به عمل شود.

وی ادامه داد: انسان دارای اراده قوی است و اگر با این اراده قوی وارد موضوعی شود و بعد در این مسیر ایستادگی کند حتما رو به جلو خواهد رفت. ما باید کاری کنیم تا اراده‌مان روز به روز قوی‌تر شده و یکی از مسائلی که می تواند اراده‌ها را از قبل قوی تر کند این است که قبل از ورود به یک مساله مشکلات و موانع آن را بررسی کنیم، اگر ما موانع را بدانیم یک جور برنامه ریزی می کنیم اما اگر موانع را نبینیم و وارد مسیر شویم با ورود کوچکترین مشکل و موانع اراده‌مان سست می‌شود.

رییس دستگاه قضا با اشاره به مشکلات مختلف فعالان اقتصادی و صنعتی که بخشی از آنها در این جلسه مطرح شد، اظهار داشت: این مشکلات را یک طرفه نمی‌توان حل کرد نه دولت و نه بخش خصوصی هیچ کدام به تنهایی قادر به حل مشکلات اقتصادی و صنعتی نیستند بلکه باید در کنار هم و با همکفری هم این مشکلات را حل کرد؛ اگر یک طرف بخواهد همکاری نکند و بگوید حرفی که من گفته‌ام باید انجام شود کار جلو نمی‌رود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مسایل مهم ملی، دینی، سیاسی و همچنین یکی از مسایل مهم برای مقابله با دشمن، بحث تقویت تولید ملی است، گفت: وجهی که رهبر معظم انقلاب با تمام تجربه و کاردانی خود در سال‌های اخیر تاکید بر حمایت از تولید داخلی می‌کند‌.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان اینکه دولت نمی‌تواند به تنهایی متکفل امور اقتصادی باشد بلکه باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود، گفت: باید بسیاری از مسائل را به بخش خصوصی واگذار کرد و دولت هم باید هدایت گر ، سیاست گذار و ناظر باشد.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه کار باید به دست بخش خصوصی باشد و اگر این اعتماد را داریم باید به لوازم آن هم ملتزم باشیم  گفت: باید کار را به دست مردم بسپاریم؛ یکی از کارهای مهم قوه قضاییه نظارت بر حسن اجرای قوانین است و از این رو از شما فعالان اقتصادی می‌خواهیم تا مشکلات را در حوزه اجرای درست قانون برای تقویت بخش خصوصی به ما منتقل کنید.

محسن اژه‌ای در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ضعف‌هایی در ساختار اقتصادی کشور وجود دارد که خودشان را نشان داده، گفت: این مشکلات ثابت کرده است که این نحوه حرکت نمی‌تواند باعث شود بر مشکلات فائق بیاییم، بلکه باید طرحی نو در انداخت و خوشبختانه ذهن مسئولان نظام برای این تحول آمادگی دارد؛ امروز مجلس، دولت و قوه قضاییه همه می گویند می‌خواهیم تحول ایجاد کنیم و این ذهنیت در آنها پیش آمده است؛ تحول یعنی این وضعی را که تاکنون وجود داشته به هم بریزیم و با تغییر روش‌ها از جمله در موضوعات واگذاری‌ها راه جدیدی را بپیماییم.

رییس قوه قضاییه خطاب به فعالان اقتصادی و صنعتی گفت: بیایید از این فرصت که تقریبا همه مسئولان نظام خواهان تحول هستند نهایت استفاده را بکنیم و واقعا باید به بخش خصوصی اعتماد کرد و کار را به آنها واگذار کرد؛ کار یک طرفه نمی شود بلکه باید در کنار هم مشکلات را حل کنیم.

رییس دستگاه قضا با بیان اینکه قوه قضاییه باید مشکلات مختلف بخش خصوصی را بشنود و مورد به مورد مشکلات و مسائل را حل کند، خاطرنشان کند: در یکی از سفرهای استانی خود مشاهده کردیم که موضوع ۱۸ سال همینطور مانده در حالی که این ها باید حل شود تا بتوانیم به سراغ کارهای جدید برویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز