خبرگزاری کار ایران

با امضای تفاهم‌نامه‌ای انجام شد؛

همکاری سازمان بورس و قوه قضائیه برای حمایت از بازار سرمایه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۴۶۸

سازمان بورس و اوراق بهادار و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، در زمینه حمایت از بازار سرمایه و پیشگیری از جرائم مالی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا، این تفاهم‌نامه همکاری ظهر امروز (چهارشنبه) به امضای مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه رسید.

رئیس سازمان بورس در مراسم امضای این تفاهم نامه، گفت: گستردگی دامنه بازار سرمایه و سهامداری حدود ۶۰ میلیون ایرانی نیازمند پیشگیری از وقوع جرم، تخلفات و جرائم بورسی است.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده میان قوه قضاییه و سازمان بورس در این زمینه، اظهار داشت: اصلاح و تقویت دیده‌بان سلامت بازار نیز در دستور کار قرار دارد و از ظرفیت گزارش‌های مردمی استفاده می‌کنیم.

عشقی به بررسی موضوع اصلاح قانون بازار سرمایه در مجلس اشاره و تصریح کرد: تمام تلاش خود را در زمینه کسب و حفظ اعتماد مردم به سازمان بورس به کار خواهیم گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هم به برخی تهدیدات سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه اشاره و تصریح کرد: ممکن است بخشی از سهامداران به دلیل فقر آموزشی گرفتار افراد سودجو شوند که باید در راستای پیشگیری از این اتفاقات، آموزش‌های لازم در قالب‌های مختلف محتوایی ارائه شود.

جهانگیر ادامه د: باید مهندسی معکوس در رابطه با پرونده‌های حقوقی بورسی انجام شود و از این طریق، با کشف مسیرهای تخلف، آموزش‌های لازم در راستای پیشگیری از جرم به سهامداران داده شود.

ارتقای دانش حقوقی و مالی عمومی سرمایه‌گذاران، شناسایی بسترهای فساد و کشف جرائم و تخلفات حوزه بازار سرمایه و ارتقای سلامت محیط کسب و کار بازار سرمایه از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز