خبرگزاری کار ایران

رئیسی در نشست خبری با رئیس‌جمهور ترکمنستان:

همکاری تهران و عشق‌آباد در زمینه آب، گاز و برق باید بیشتر شود/ مشکلات منطقه باید به دست مسئولان منطقه حل شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۱۵۳

رئیس‌جمهور تاکید کرد: همکاری با کشورهای دریای خزر یکی از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی است؛ لذا از اجلاس آینده‌ای که قرار است در ترکمنستان برگزار شود، استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست خبر با رئیس جمهور ترکمنستان گفت: بدون تردید حضور رئیس‌جمهور ترکمنستان می‌تواند نقطه عطفی برای روابط دو کشور باشد. در سه دهه گذشته روابط خوبی با ترکمنستان داشتیم. 

رئیس جمهور ادامه داد: سفر چند ماه گذشته من به عشق‌آباد توانست برخی از فعالیت‌ها را بیشتر کند، به ویژه در حوزه سوآپ گازی و حمل و نقل گام‌های خوبی برداشته شد و ظرفیت همکاری بین دو کشور بیش از آنچه بود امروز صورت می‌گیرد. معتقدم بین دو کشور باید همکاری‌های بیشتری در حوزه آب، گاز و برق صورت گیرد. قراردادهایی که امروز امضا شد باید بیشتر و همکاری‌های اقتصادی گسترده شود. 

وی ادامه داد: رابطه ما و ترکمنستان فقط رابطه همسایگی نیست، بلکه رابطه برادری و خویشاوندی است و این رابطه عمیق بین دو کشور می‌تواند همکاری‌های بیشتری را به وجود بیاورد.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: جا دارد از رئیس جمهور سابق ، پدر محترم رئیس جمهور که گام خوبی در سابقه روابط دو کشور برداشتند یاد کنم و امیدوارم سردار محمد هم گام‌های خوبی بردارند. مهم آن است در مذاکرات انجام شده بین دو کشور توسعه روابط است و مهم‌تر آن است که سند‌های همکاری را در روابط دو کشور به امضا برسانیم .

وی افزود: همکاری با کشورهای دریای خزر یکی از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی است؛ لذا از اجلاس آینده‌ای که قرار است در ترکمنستان برگزار شود، استقبال می‌کنیم. حتما همکاری دو کشور منتهی به همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد شد. در این مذاکرات معلوم شد دیدگاه دو کشور نزدیک به هم است. در افغانستان باید دولتی روی کار بیاید که متشکل از همه اقوام سیاسی باشد. 

رئیسی گفت: در ادامه بحث‌های وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان مورد تاکید گرفت. مشکلات منطقه باید به دست مسئولان منطقه حل شود. معتقد هستیم حضور بیگانگان در منطقه امنیت‌زا نیست بلکه مشکل‌ساز است. 

وی افزود: یکبار دیگر از حضور رئیس‌جمهور محترم ترکمنستان تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم این سفر منشا برکات برای دو ملت باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز