خبرگزاری کار ایران

گودرزوند چگینی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولتمردان فراموش نکنند حذف ارز ترجیحی به خواست آنها انجام شد/ مجلس هزینه‌ اقدامات دولت را می‌پردازد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۲۹۰

نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: دولت حتما حضور ذهن دارد که حتی پیش از لایحه بودجه در سال ۱۴۰۰۰ برای این مساله لایحه به مجلس آورد و مجلس آن را نپذیرفت. مجددا در لایحه بودجه هم بحث تبدیل نرخ ارز را آورد و این بار مجلس مشروط آن را قبول و تصویب کرد.

مهرداد گودرزوند چگینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به سخنان سخنگوی دولت در رابطه با مکلف شدن دولت به تبدیل نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به E.T.S در قانون بودجه توسط مجلس، گفت: دولت حتما حضور ذهن دارد که حتی پیش از لایحه بودجه در سال ۱۴۰۰۰ برای این مساله لایحه به مجلس آورد و مجلس آن را نپذیرفت. مجددا در لایحه بودجه هم بحث تبدیل نرخ ارز را آورد و این بار مجلس به صورت مشروط آن را قبول و تصویب کرد.

وی ادامه داد: شرط مجلس برای پذیرش و تصویب مساله تبدیل نرخ ارز ترجیحی این بود که زیرساخت‌ها فراهم شده و کالابرگ الکترونیکی اختصاص داده شود و پس از آن این موضوع به اجرا دربیاید. اگر این اتفاق رخ می‌داد، مردم نگرانی بسیار کمتری نسبت به تامین مایحتاج خود داشتند اما چنین نشد. به عقیده من در شرایطی که این بسترها هنوز آماده نیست، دولت نباید برخلاف قانون وارد فرآیند اجرای این مصوبه می‌شد.

نماینده مردم رودبار در مجلس همچنین ابراز داشت: درست است که مجلس در واقع اکنون دارد به نوعی هزینه‌ اقدامات دولت را می‌پردازد اما واقعیت امر این است که مجلس این موضوع را پیش‌بینی کرده و در قانون هم شرط مشخصی را برای اجرای این موضوع آورده بود که اگر قرار است این ارز حذف شود، باید زمینه‌ها فراهم گردد.

وی در پایان گفت: دولت البته در این زمینه تدابیری به خرج داده و تلاش کرده تا بتواند با پرداخت یارانه نقدی بخشی از تبعات اجرای این طرح را جبران کند اما نباید این مساله را فراموش کنند که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به خواست دولت انجام شد.

انتهای پیام/
امین مهرآور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز