خبرگزاری کار ایران

باقری:

کار بزرگ امام خمینی احیا و هم‌افزایی سه هویت‌ ملی، انقلابی و اسلامی ملت ایران بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۰۳۵

باقری در آئین بزرگ‌داشت سال‌گرد رحلت امام خمینی در شهر اسلو-نروژ تاکید کرد: کار بزرگ امام خمینی احیا و هم‌افزایی سه هویت‌ ملی، انقلابی و اسلامی ملت ایران بود.

به گزارش ایلنا، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ظهر امروز در آئین بزرگ‌داشت سال‌گرد رحلت امام خمینی در شهر اسلو-نروژ اظهار داشت: هرچند کار بزرگ امام خمینی احیای هر سه هویت‌ ملی، انقلابی و اسلامی ملت ایران بود، اما مهم‌تر از آن هم‌افزایی هر سه هویت‌ در مسیر تعالی و پیشرفت ملت ایران بود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تصریح کرد: هنر امام خمینی این بود که صیانت از مؤلفه‌های مرتبط با هویت ملی مانند حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و انسجام ملی نیز در پرتو احیای هویت‌های اسلامی و انقلابی میسر شد.

باقری در ادامه افزود: همان‌گونه که باور دینی و شور انقلابی در دهه ۶٠ جوانان این مرز و بوم را به جبهه‌های جنگ کشاند و اجازه نداد حتی یک وجب از خاک ایران عزیز در اشغال دشمن باقی بماند، جوانان در دهه ٩٠ را هم به میدان مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق کشاند تا از مرزهای امنیت ملی دفاع کنند و اجازه ندهند حتی دشمن به مرزهای جغرافیایی ما نزدیک شود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به مسؤلیت دستگاه سیاست خارجی در تأمین منافع ملی، تصریح کرد: شرط نخست برای صیانت از منافع ملی نقش‌آفرینی فعال در میدان دیپلماسی است و نقش‌آفرینی فعال نیز در گرو ابتکار در طراحی، هوشمندی در برنامه‌ریزی و جسارت در اقدام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز