خبرگزاری کار ایران

چنارانی در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد؛

با هدف احقاق حقوق زنان، داوطلب نایب رئیسی مجلس شدم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۱۷۰

نماینده مردم نیشابور در مجلس، گفت: در راستای احقاق حقوق زنان از آنجا که برای نواب رییس دو کرسی در هیات رییسه مجلس داریم بنده داوطلب نایب رئیسی مجلس شدم.

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با تایید خبر داوطلبی خود برای کرسی نایب رئیسی مجلس، گفت: از آنجا که حوزه انتخابیه بنده یک حوزه ۲ نمایندگی است، از همان زمان کاندیداتوری برای نمایندگی مجلس این موضوع را مطرح کردم که باتوجه به اینکه زنان نیمی از جامعه ما هستند و همواره نادیده گرفته می‌شوند، هر کرسی و مسئولیت تصمیم‌گیری یا اجرایی که شرایط تصدی دو یا چند نفره دارد باید نیمی از آنجا به زنان اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: به همین منظور و در راستای احقاق حقوق زنان از آنجا که برای نواب رییس دو کرسی در هیات رییسه داریم بنده داوطلب نایب رئیسی مجلس شدم.

نماینده مردم نیشابور همچنین با اشاره به اهمیت فعال‌تر شدن و حضور اثرگذار زنان در دستگاه قانونگذاری، تصریح کرد: معتقدم که زنان باید حضور و نقشی اثرگذار در عرصه‌های تصمیم‌گیری و اجرایی کشور داشته باشند چراکه آمارها نشان می‌دهد مدیریت زنان همواره موفق‌تر بوده است. همچنین براساس موازین اسلامی زنان می‌توانند در کنار فعالیت‌های خانه که همواره آن را به خوبی برعهده داشته‌اند، در عرصه‌های تقنینی، اجرایی، علمی و آکادمیک نقش‌آفرین باشند.

وی افزود: زنان جامعه در گروه‌ها و اقشار مختلف اعم از فرهنگیان، دانشگاهیان، ورزشکاران، پزشکان، پرستاران، فعلان مدنی و اجتماعی و اقشار دیگر این مطالبه را دارند که به زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور نقش و سهم بیشتری در عرصه تصمیم گیری و مدیریت کشور داده شود و حتی شاید لازم باشد برای عدالت و جلوگیری از به حاشیه راندن توانمندی‌های زنان قوانین و آیین‌نامه‌هایی در این زمینه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: به عقیده من یکی از دو کرسی نایب رئیسی مجلس باید سهم زنان به عنوان نمایندگان نیمی از جمعیت جامعه باشد و این حق زنان است.

انتهای پیام/
امین مهرآور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز