خبرگزاری کار ایران

حزب مجمع ایثارگران:

تجلیل واقعی از شان معلمان و کارگران تامین نظرات و مطالبات آنهاست

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۱۹۸

حزب مجمع ایثارگران با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که از مطالبات قانونی صنفی، معلمان و کارگران حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا، در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: در آستانه روزهای بزرگداشت و تکریم دو قشر وسیع، موثر و سرنوشت‌ساز کشورمان یعنی کارگران و معلمان قرار داریم و این در حالی است که متاسفانه برای چندین دهه به مطالبات صنفی این دو قشر زحمتکش توجه اساسی نشان داده نشد و هنوز هم پاسخ درخوری برای آن مطالبات قانونی وجود ندارد.

تنظیم‌کنندگان این بیانیه همچنین آورده‌اند: دو قشر کارگر و معلم از عوامل اصلی حرکت و پویایی جامعه به سوی تعالی، رشد و شکوفایی هستند اما سال‌هاست چالش‌های معیشتی در قالب تبعیض در پرداخت یا عدم توجه به شان و کرامت صنفی، موجب تلنبار شدن نارضایتی و اعتراضات صنفی شده‌است و البته این آسیب‌ها هم‌چنان ادامه دارد.

در ادامه این بیانیه، با اشاره به وضعیت تورم، که به زعم تنظیم‌کنندگان بیانیه باعث شده اندک افزایش دستمزدها نیز ناکارآمد شود و همچنان فشارهای طاقت‌فرسای اقتصادی و معیشتی به جامعه کارگری و معلمان و سایر دستمزدبگیران و مستمری‌بگیران و بیکاران تداوم یابد، آمده است: تورم و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و مایحتاج عمومی که از گذشته بوده و همچنان ادامه دارد، فشار سنگینی را بر آنان وارد می‌کند.

همچنین در این بیانیه می‌خوانیم: در این شرایط «مجمع ایثارگران» بر خود لازم می‌داند موارد زیر را به دولت محترم، مجلس و قوه قضائیه گوشزد نماید به این امید که با توجه به این محورها گامی برای کاهش فشارها برداشته شود و دستکم با اعتراضات این بخش عظیم بدنه اجتماعی کشور به شکل معقول و درست برخورد شود. ما معتقدیم برای رسیدگی و پاسخ به مطالبات کارگران و فرهنگیان در این مقطع باید چند گام اساسی زیر برداشته شود:

۱- متناسب‌سازی دستمزد کارگران با شاخص تورم به منظور بهبود وضعیت معیشت کارگران
۲- حذف و ممنوعیت کار کودکان
۳- بازنگری در بیمه کارگران و حمایت از آنان در سوانح حین کار و وضع قوانین حمایتی در بیمه درمان و از کارافتادگی
۴- تحقق درست رتبه‌بندی معلمان
۵- بکارگیری متخصصان و کارشناسان تعلیم و تربیت و حوزه امور کارگری در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های آموزشی و کارگری
۶- آزادی بدون قید و شرط کارگران و معلمانی که در راستای فعالیت‌های صنفی - سیاسی زندانی شده‌اند.

مجمع ایثارگران در پایان بیانیه خود آورده است: به همه فرهنگیان و کارگران سلام و درود می‌فرستیم و از مطالبات قانونی آنان حمایت می‌کنیم و تجلیل واقعی از موقعیت و شان این اقشار زحمتکش را نه برگزاری مراسم رسمی نمایشی بلکه تامین نظرات و مطالبات آنان می‌دانیم. امید که به شکل حقیقی روز کارگر و روز معلم پاس داشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز