خبرگزاری کار ایران

مجمع ایثارگران:

سکوت در قبال جنایت اخیر حکام سعودی جایز نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۶۴۸

حزب مجمع ایثارگران در محکومیت اعدام ضد بشری و دسته جمعی گروهی از شهروندان شیعه و مسلمان عربستان توسط حکومت این کشور اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جنایات رژیم سعودی و شاهزاده ماجراجو و قدرت‌طلب آن علیه بشریت تداوم دارد اما جهان مدعی حقوق بشر در مقابل آن سکوت پیشه کرده و اجازه تکرار آن را می‌دهد. در آموزه‌های سیاست خارجی قدرت‌های جهانی هیچ اصل اخلاقی قابل اتکایی وجود ندارد و آنان حاضرند چشم خود را بر جنایتکارانه‌ترین مناسبات میان حکومت‌ها و مردمشان ببندند چنانچه منافع آنان تامین شود. نمونه اعلای تحقق این آموزه را در نادیده گرفتن جنایت رژیم سعودی علیه بشریت از سوی آمریکا و اروپا و روسیه و چین شاهدیم.

در چند روز اخیر رژیم سعودی حدود ۸۰ تن از شهروندان این کشور را گردن زد در حالی که عمده شهدای این جنایت را جوانان شیعه و فعالان مدنی این کشور تشکیل می‌دادند که هیچ اقدامی علیه امنیت ملی این کشور انجام نداده بودند. پیشتر شهید النمر روحانی شیعه پرنفوذ عربستانی با بهانه‌هایی مشابه اعدام شد و مطابق اطلاعات منتشره کمتر روز و ماهی است که حاکمان سعودی با همین شیوه با مخالفان مواجه نشوند و مخالفان و منتقدان خود را با ارتکاب جنایت علیه بشریت از سر راه برندارند.

سال‌ها قبل وقتی عدنان خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی با دستور مستقیم بن‌سلمان در سفارت این کشور در ترکیه با ساطور و اره قطعه‌قطعه شد و قطعات جنازه او را از سفارت خارج کردند و اسناد و مدارک و فیلم‌های آن جنایت در اختیار همه مردم جهان قرار گرفت، انتظار می‌رفت که یک دادگاه جهانی برای رسیدگی به این جنایت علیه بشریت تشکیل شود و بن‌سلمان به عنوان جنایتکار مجازات شود اما منافع آمریکا و متحدانش و نیز دیگر قدرت‌های جهانی اجازه نداد که بر این خواسته بایستند و چنین شد که چشم خود را بستند و دوباره تامین منافع اقتصادی این کشورها از سرمایه‌های نفتی عربستان اولویت پیدا کرد.

اگر جهان دغدغه شریف انسانی داشت و حقوق انسان‌ها به عنوان یک اصل اخلاقی مورد توجه بود، قطعا اجازه نمی‌داد دولت سعودی در یمن مرتکب این همه جنایت علیه مردم عادی و زنان و کودکان شود و ده‌ها هزار مردم محروم و مستضعف اما مقاوم این کشور را به خاک و خون بکشد. جنایات حاکمان سعودی در یمن تاکنون از سوی چندین سازمان و نهاد مستقل بین‌المللی مورد تایید قرار گرفته است و درخواست عمومی جهانیان است که جلوی این جنایات گرفته شود اما منافع اقتصادی و مالی آمریکا و متحدانش از عربستان آنقدر زیاد است که حاضرند خود نیز در این جنایات شریک شوند.

«مجمع ایثارگران» بر این باور است که در قبال جنایت اخیر حکام سعودی سکوت جایز نیست و باید پرچم دفاع از مظلومیت مردم عربستان را که به خاطر دفاع از حقوق بشر و اقدامات مدنی مسالمت‌آمیز گردن زده می‌شوند، برافراشته کرد. از همه نیروهای سیاسی مستقل ایران بخصوص از جریان‌ها و فعالین مدنی انتظار داریم که حساسیت خود نسبت به این گونه اقدامات ضدانسانی را به عدالت و انصاف توزیع کنند و نسبت به ارتکاب جنایات مشابه از سوی هر کشور و دولتی واکنش نشان دهند.

ما این جنایت علیه بشریت را محکوم می‌کنیم و در کنار همه فعالان مدنی و مذهبی و حقوق بشری عربستانی می‌ایستیم که برای دفاع از حقوق انسانی و اجتماعی خود با روش مسالمت‌آمیز در حال مبارزه هستند و با جنایاتی این‌چنینی مواجه می‌شوند. امیدواریم روزی برسد که اخلاق و حقوق بشر در مناسبات بین‌المللی جای خود را پیدا کند و منابع مالی و اقتصادی حاکمان سعودی، آنان را از محاکمه در دادگاهی که به همت همه کشورها، علیه جانیان ضدانسان تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز