خبرگزاری کار ایران

قالیباف در نشست خبری با رئیس مجلس عراق:

سیاست ایران در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم توسعه روابط با کشورها، با اولویت کشورهای همسایه و منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۸۲۱

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم توسعه روابط با کشورها، با اولویت کشورهای همسایه و منطقه است. به خصوص خواستار ارتباط عمیق اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و به ویژه همکاری در حوزه محیط زیست هستیم که از فرصت سفر و مذاکرات بین اینجانب و رئیس پارلمان عراق برای تحقق این هدف استفاده شد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف در حاشیه دیدار با محمدالحلبوسی رئیس مجلس عراق با حضور در جمع خبرنگاران مطرح کرد: از اینکه در روزهای اول تشکیل پارلمان و انتخاب رئیس پارلمان عراق میزبان رئیس و تعدادی از نمایندگان هستیم، خوشحالیم. سیاست جمهوری اسلامی ایران در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم توسعه روابط با کشورها، با اولویت کشورهای همسایه و منطقه است. به خصوص خواستار ارتباط عمیق اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و به ویژه همکاری در حوزه محیط زیست هستیم که از فرصت سفر و مذاکرات بین اینجانب و رئیس پارلمان عراق برای تحقق این هدف استفاده شد. 

وی ادامه داد: امید و آرزوی ملت ایران و مسئولین جمهوری اسلامی این است تا همان طور که پارلمان عراق کار خود را در سریع‌ترین زمان با توافق سیاسی بین همه گروه های سیاسی و آنچه خواست ملت عراق بوده تشکیل شده، در آینده دولت عراق نیز سرنوشت خود را مشخص کند. ملت، دولت و پارلمان ایران پشتیبانی لازم از دولت و پارلمان عراق خواهد داشت.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور گفت: آرزو داریم همیشه ایران قوی و عراق قوی کنار هم باشند و همه دست به دست هم دهیم چرا که ایران و عراق نقش مهمی در مسائل منطقه‌ای، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و استحکام کشورهای اسلامی دارند. روابط دو جانبه و قوی ایران و عراق در سطح منطقه و جهان مؤثر است و باید در سطح پارلمانی دو کشور، سطح قاره آسیا و سطح پارلمان‌های جهانی گام برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز