خبرگزاری کار ایران

گزارش «گلوبال‌تایمز» از تحریم‌های آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۰۴۹

«گلوبال‌تایمز» در تحلیلی به تحریم‌های آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از گلوبال‌تایمز، تحریم‌های آمریکا علیه روسیه غیرقانونی است و اقداماتی یکجانبه و غیرمجاز است. ایالات متحده بدون توجه به سیستم تجاری چندجانبه، قوانین داخلی را بالاتر از قوانین بین‌المللی قرار داد، از قدرت خود و تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه، ایران و کره شمالی سوءاستفاده کرد که به طور جدی به فضای تجارت بین‌المللی منصفانه و عادلانه آسیب وارد کرد. همانطور که کارلوس فرانکا، وزیر امور خارجه برزیل به صراحت بیان کرد، اقدامات یکجانبه علیه روسیه «بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی است.» ایالات متحده جهان را به دوران جنگل بی‌قانون بازمی‌گرداند.

تحریم‌های آمریکا دشمنی این کشور را آشکار می‌کند. همه موارد از جمله رهبران روسیه، نخبگان، امور مالی، اقتصاد، تجارت، حوزه نظامی، علم، هنر، ورزش و حتی حیوانات هدف تحریم‌های بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌اند. ایالات متحده و متحدانش حتی دارایی‌های اتباع روسیه را که در خارج از کشور ذخیره شده بودند، مصادره کرده است. این یک «خیانت» آشکار به ارزش‌هایی است که غرب از مدت‌ها پیش از آن دفاع می‌کرد، اینکه مالکیت فردی یک حق تخطی‌ناپذیر و مقدس است.

بدتر از آن، بیشتر کشورهای در حال توسعه که طرف مناقشه کنونی نیستند هم متحمل خسارت‌های جانبی شده‌اند و بهای آن را می‌پردازند. تحریم‌های یکجانبه اختلالات جدی در زنجیره تامین جهانی ایجاد کرده و قیمت کالاها و مواد غذایی را بالا برده است. هند قبلاً تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه روسیه قرار گرفته است. ایالات متحده به طور فزاینده‌ای از تحریم‌ها به عنوان ابزار ژئوپلیتیکی علیه رقبای خود از جمله روسیه، ایران و ونزوئلا که همگی شرکای مهم هند هستند، استفاده می‌کند.

فرانکا وزیر امور خارجه برزیل همچنین خاطرنشان کرد که «کشورهای توسعه‌یافته خود را در برابر بدترین عواقب» ناشی از تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه که بر نیازهای اساسی بخش بزرگی از جمعیت جهان تأثیر می‌گذارد، محافظت می‌کنند.

جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده یک بار تهدید کرد که تنها دو گزینه وجود دارد؛ تحریم روسیه یا جنگ جهانی سوم. اما او نمی‌داند که گفت‌وگو و گفت‌وگوهای صلح تنها راه برون رفت از بحران‌های مختلف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز