خبرگزاری کار ایران

تاکید وزرای خارجه ایران و اندونزی بر لزوم تقویت مناسبات دو کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۰۹۰

وزرای امور خارجه ایران و اندونزی بر لزوم تقویت مناسبات دو کشور تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در شهر تونشی چین، محل برگزاری سومین نشست کشورهای همسایه افغانستان به سر می‌برد، بعد از ظهر امروز با رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی دیدار کرد و درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان در این دیدار با تاکید بر علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها با اندونزی به ویژه در حوزه اقتصادی، برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، نهایی کردن موافقتنامه تعرفه ترجیحی و تقویت همکاری در حوزه فناوری سلامت از جمله واکسن کرونا را گامی در مسیر تحرک بخشی هرچه بیشتر به همکاری‌ها خواند و با اشاره به نامگذاری سال‌ جاری در ایران و همچنین ظرفیت‌های موجود در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، دستیابی دانشمندان ایرانی به انواع فناوری واکسن کرونا را تشریح و از توسعه همکاری‌های فیمابین در این زمینه استقبال کرد.

وی با قدردانی از همکاری سازنده دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی، مواضع اصولی اندونزی درخصوص موضوع فلسطین را تحسین کرد و همتای اندونزیایی خود را در جریان آخرین تحولات مربوط به مذاکرات برجام قرار داد. 

رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی نیز در این دیدار به زمینه‌های موجود در حوزه گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران پرداخت و با ابراز خرسندی از روند صعودی حجم مبادلات تجاری دو کشور، بر پیگیری طرفین برای تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف به ویژه فناوری سلامت و موافقتنامه تعرفه ترجیحی تاکید کرد.

موضوعات کنسولی و تحولات در غرب آسیا از دیگر محورهای مورد گفت‌وگوی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در این دیدار بود که توافق شد رایزنی‌ها در این موارد ادامه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز