خبرگزاری کار ایران

گزارش «نشنال نیوز» از تحولات مربوط به احیای برجام

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۳۱۳

«نشنال نیوز» در گزارشی به تحولات مربوط به روند احیای برجام پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال نیوز، «انریکه مورا» دیپلمات اتحادیه اروپا روز یکشنبه در تلاش برای احیای توافق هسته‌ای ایران در تهران گفت‌وگوهایی انجام داد‌.

نماینده اتحادیه اروپا در حالی با مقام‌های تهران دیدار کرد که نشانه‌هایی از راه حل برای برخی از دشوارترین موضوعات در مذاکرات، در حال ظهور بودند.

منابع خبری جزئیات کمی از دیدارها ارائه کردند اما اعلام کردند که «علی باقری کنی» مذاکره‌کننده اصلی هسته‌ای ایران، تاکید کرده که کشورش معتقد است در صورتی که آمریکا در خواسته‌هایش «واقع‌بین» باشد، توافق در دسترس است.

پس از این دیدار، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران، آمریکا را مقصر این تاخیر دانست.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ توافق هسته‌ای را رها کرده و تحریم‌ها را دوباره اعمال کرد. ایران نیز به طور تدریجی و در چندین گام، با فاصله گرفتن از تعهدات برجامی خود به آن واکنش نشان داد.

مذاکرات در ماه جاری میلادی به دلیل مصادف شدن با حمله روسیه به اوکراین و تحریم های مالی غرب علیه مسکو متوقف شد.

اما مقام‌های مسئول، از آن زمان با عبارات امیدوارکننده کننده صحبت کردند و برای اولین بار، ارشدترین دیپلمات ایران روز شنبه درخواست تهران مبنی بر حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، از فهرست تروریسم ادعایی آمریکا را مطرح کرد‌.

دورنمای چنین اقدامی، باعث نگرانی شدید اسرائیل شده است و مقام‌های این رژیم، با عجله، اجلاسی از دیپلمات‌های کشورهای عربی  ترتیب دادند. «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده هم در این نشست شرکت دارد.

بلینکن گفته است که متعهد و مصمم به ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز