خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه کلمبیا در گفت‌وگو با ایلنا:

سفر مورا به ایران برای از سرگیری فوری مذاکرات بود/ احیای برجام به تصمیم نهایی ایران و آمریکا بستگی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۲۷۰

استاد دانشگاه کلمبیا بر اهمیت از سرگیری مذاکرات تاکید کرد و گفت: احیای برجام به تصمیم نهایی ایران و آمریکا بستگی دارد.

جوزف چومن استاد حقوق دانشگاه کلمبیا است. او همچنین مقالاتی در نیویورک‌تایمز  و سایر نشریات آمریکایی منتشر کرده است. وی در گفت‌و‌گو با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد تحولات پیرامون احیای برجام پرداخت.

سفر مقام اروپایی به ایران برای از سرگیری فوری مذاکرات است 

جوزف چومن در ابتدا در مورد وقفه در مذاکرات وین و سفر معاون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به ایران گفت: من معتقدم مذکرات باید فورا و به زودی از سر گرفته شود و سفر مقام اروپایی به ایران در راستای این هدف و برای از سرگیری فوری مذاکرات و به نتیجه رسیدن فوری مذاکرات است. 

احیای برجام به تصمیم ایران و آمریکا بستگی دارد

وی در ادامه در مورد تصمیم‌ نهایی برای احیای برجام تاکید کرد: اکنون باید ایران و آمریکا تصمیم نهایی را برای احیای برجام بگیرند؛ چراکه انزوای روسیه ناشی از حمله این کشور به اوکراین، این کشور را به عنوان یک بازیگر ضعیف باقی می‌گذارد. بنابراین بازیگران اولیه همچنان ایران و ایالات متحده هستند که باید برای احیای برجام به توافق برسند. من معتقدم که احیای این توافق به نفع همه است حتی چین. درست است که چین و ایران روابط اقتصادی خود را تقویت کرده‌اند ولی به نفع چین است که نظم اقتصادی جهانی باثباتی را تجربه کند.

من در مورد رسیدن به توافق بدبین شده‌ام

این استاد دانشگاه در ادامه در مورد احتمال حصول توافق در روزهای آینده گفت: ممکن است بتوان روندها را پیش‌بینی کرد، اما شناخت رویدادهای آینده غیرممکن است. در مورد توافق، بر اساس گفته‌ها و اظهارات مقام‌های آمریکایی در روزهای اخیر  من بدبین شده‌ام. من فکر می‌کنم زمان تمام خواهد شد چراکه زمان برای رسیدن به تواقق بی‌نهایت نیست و ممکن است با گذر زمان و هیچ پیشرفتی رخ ندهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز