خبرگزاری کار ایران

اسلاوین در گفت‌وگو با ایلنا:

نهایی کردن توافق «با» یا «بدون» روسیه مهم است/ گفت‌وگوی مستقیم ایران و آمریکا به روند احیای برجام کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۷۶۴

رئیس بخش ایران شورای آتلانتیک با تاکید بر اهمیت احیای برجام گفت: مهم است برجام با و یا بدون حضور روسیه احیا شود. اگر روسیه از پایبندی به توافقنامه امتناع کند، ممکن است از کمیسیون مشترکی که بر این توافق نظارت دارد، اخراج شود.

باربارا اسلاوین، روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی و تحلیل‌گر ارشد و رئیس بخش ایران شورای آتلانتیک است. وی همچنین با روزنامه واشنگتن‌پست همکاری دارد. وی در گفت‌و‌گویی با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد  مذاکرات وین و احتمال احیای برجام و توقف مذاکرات برجامی+  پرداخت.

نهایی کردن توافق با یا بدون روسیه مهم است

باربارا اسلاوین در ابتدا در مورد سرنوشت برجام گفت: امیدوارم نابودی برجام را شاهد نباشیم و پس از ماه‌های طولانی تلاش و کار  سخت، نهایی کردن توافق با روسیه یا بدون روسیه مهم است.

روسیه نباید رفع تحریم‌ها علیه ایران را گروگان تمایلات خود کند

وی در ادامه افزود: روسیه به دنبال باج‌خواهی است و با باج‌گیری در توافق با ایران می‌خواهد از تحریم‌های غرب علیه خودش دوری کند. این موضوع به روسیه و ایران بستگی دارد که آنها چقدر می‌خواهند با یکدیگر تجارت انجام دهند. با این حال، روسیه نباید اجازه داشته باشد که رفع تحریم‌های ایران را گروگان تمایل خود برای دور زدن تحریم‌ها برای حمله به اوکراین نگه دارد.

ممکن است روسیه از کمیسیون مشترکی که بر توافق نظارت دارد، اخراج شود

رئیس بخش ایران شورای آتلانتیک همچنین در مورد امکان توافق بدون حضور روسیه گفت: این امکان وجود دارد که کشور دیگری برای مثال قزاقستان یا فرانسه بتوانند اورانیوم مازاد غنی شده را از ایران بگیرند و سایر همکاری‌های لازم برای اجرای برجام را فراهم کنند. اگر روسیه از پایبندی به توافقنامه امتناع کند، ممکن است از کمیسیون مشترکی که بر این توافق نظارت دارد، اخراج شود.

گفت‌وگوی مستقیم میان ایران و آمریکا به روند احیای برجام کمک می‌کند

باربارا اسلاوین در مورد احیای برجام گفت: به گفته اروپایی‌ها، توافق اساسا انجام شده است. بنابراین اکنون سؤال این است که آیا همه طرف‌ها مایلند بدون روسیه به کار خود ادامه دهند یا روسیه از موضع خود عقب‌نشینی خواهد کرد. همچنین اگر ایران مایل به گفت‌وگوی مستقیم با ایالات متحده باشد، بسیار به روند احیای برجام کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز