خبرگزاری کار ایران

روزنامه‌نگار آمریکایی در گفت‌وگو با ایلنا:

اسرائیل تنها رژیمی است که خود را محدود به توافق نمی‌کند/ استانداردهای دوگانه‌ در مورد برنامه هسته‌ای اسرائیل، هند و پاکستان در مقایسه با ایران اعمال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۹۷۷

روزنامه‌نگار آمریکایی تاکید کرد که اسرائیل تنها رژیمی است که خود را محدود به توافقی نمی‌کند.

«توماس لیپمن»، نویسنده، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر مسائل سیاسی حوزه خاورمیانه و روابط ایالات متحده و عربستان سعودی است. این دانش‌آموخته دانشگاه کلمبیا بیش از ۳۰ سال به‌عنوان نویسنده، ویراستار و خبرنگار دیپلماتیک با روزنامه واشنگتن‌پست همکاری کرده است و مدتی هم ریاست بخش خاورمیانه این روزنامه را برعهده داشته است.

او چندین کتاب هم درباره کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و روابط‌شان با ایالات متحده نوشته است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود در مورد تنش‌ها را مطرح کرده است.

اسرائیل تحت نظارت بین‌الملل نیست

اسرائیل خود را محدود به توافق نمی‌کند

توماس لیپمن در ابتدا در مورد برنامه هسته‌ای اسرائیل که هیچ نظارتی بر آن نیست، گفت: نکته مهم دیدگاه جهانیان در مورد برنامه هسته‌ای اسرائیل و استاندارد دو‌گانه‌ای که در مورد اسرائیل اعمال می‌شود است. نکته مهم این است که اسرائیل تحت هیچ نظارت بین‌المللی نیست و خود را تحت نظارت قرار نمی‌دهد و طرف هیچ نوع توافقی نیست و با صراحت تاکید می‌کند خود را محدود به هیچ نوع توافقی نمی‌کند و تحت نظارت نیست و محدودیتی را نمی‌پذیرد. 

استانداردهای دوگانه‌ای در مورد فناوری هسته‌ای اسرائیل، هند و پاکستان در مقایسه با ایران اعمال می‌شود

وی در ادامه گفت: اسرائیل  پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا نمی‌کند و بنابراین به محدودیت‌های آن متعهد نیست. استاندارد دوگانه‌ای وجود دارد که این چشم‌پوشی‌ها فقط در مورد اسرائیل اعمال نمی‌شود.

این خبرنگار در ادامه تاکید کرد: هند و پاکستان در تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای هستند و با این کشورها اصلا به عنوان تهدید برخورد نمی‌شود من احساس می‌کنم استاندارد دوگانه در مورد این کشورها در قیاس با ایران صدق می‌کند.

ارتباط ایران با چین به معنی ارتباط بیشتر با غرب و ادامه حیات حتی با تحریم است

وی در ادامه به رابطه ایران با شرق پرداخت و گفت: ایران توافق‌های گسترده‌ای با چین دارد چینی‌ها می‌دانند که ایران یک کشور مهم و یک نیروی مهم در منطقه است و در واقع ارتباط با چین به معنی ارتباط با شرق و نیز ارتباط کمتر با غرب و ادامه حیات حتی با تحریم است. چین هم به ایران به عنوان کشوری که می‌تواند برای گسترش قدرت به آن کمک کند، نگاه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز