خبرگزاری کار ایران

در ملاقات با سفیر رومانی در تهران؛

ایران خواستار مساعدت رومانی برای خروج ایرانیان مقیم اوکراین شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۰۷۴

دستیار وزیر و مدیرکل مدیترانه و شرق اروپا وزارت امور خارجه با سفیر رومانی در تهران پیرامون راهکارهای کمک به خروج ایرانیان مقیم اوکراین رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا، در ملاقات امروز محمدحسن حبیب‌الله‌زاده، دستیار وزیر خارجه و‌ مدیرکل مدیترانه و شرق ارو‌پا وزارت امور خارجه با سفیر رومانی در تهران در خصوص راه‌های مساعدت رومانی برای کمک به خروج امن شهروندان ایرانی مقیم اوکراین از طریق خاک این کشور گفت‌وگو و تبادل نظر به عمل آمد. 

وی بازگشت امن شهروندان ایرانی مقیم اوکراین را دغدغه مهم دولت جمهوری اسلامی ایران دانست و از طرف رومانیایی خواست با توجه به مرز مشترک رومانی با اوکراین تسهیلات لازم را برای آن دسته از شهروندان ایرانی که قصد دارند از طریق رومانی به کشور بازگردند، فراهم کنند. 

میرلا کارمن گرکو، سفیر رومانی در تهران نیز در این دیدار با اشاره به درک نگرانی دولت و ملت ایران برای سلامتی شهروندان خود، آمادگی کشور متبوعش را برای همکاری با سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست برای کمک به ایرانیانی که قصد خروج از اوکراین از طریق خاک رومانی را دارند اظهار کرد.

وی اطمینان داد دولت رومانی از ارائه هر گونه تسهیلات در این خصوص دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز