خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

به یک توافق خوب براساس ابتکارات ایران بسیار نزدیکیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۸۰۶

وزیر امور خارجه تاکید کرد: امیدوار هستیم که گفت‌وگوهای ایران و ۱+۴ در وین منجر به رسیدن به یک توافق خوب در آینده نزدیک شود.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در بدو ورود به مونیخ گفت: سفر به مونیخ برای حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ فرصتی است برای این که اولا سیاستت خارجی دولت مردمی و تحول‌گرای سیزدهم در جمهوری اسلامی ایران را تبیین کنیم. به موازات آن اعلام مواضع منطقه‌ای ایران با توجه به بحران‌هایی که در منطقه غرب آسیا با آن مواجه هستیم و طبعا تمرکز بر موضوع مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها. 

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم که گفت‌و های ایران و ۱+۴ در وین منجر به رسیدن به یک توافق خوب در آینده نزدیک شود، اظهار داشت: برای مرحله پس از توافق خوب نیازمند این هستیم که گفت‌وگوهایی را با کشورهای مختلف داشته باشیم برای اینکه آماده بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان و اجرای توافقات ذیل برجام که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، باشیم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: بخشی از دیدارها و گفت‌وگوها به موازات تبیین سیاست خارجی دولت جدیدی و مسائل منطقه‌ای و بین المللی به موضوع همکاری‌های بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران و توسعه مناسبات اقتصادی جهان با ایران برمی‌گردد.

به گفته امیرعبداللهیان، در موضوع مذاکرات وین هنوز با برخی مسایل حل نشده مواجهیم که باقری و همکارانم در وین با جدیت و با هدف رسیدن به یک توافق خوب گفت‌وگوها را ادامه می‌دهند.

وی در پاسخ به اینکه چقدر لغو تحریم‌ها را نزدیک می‌بینید و آیا طرفین به توافق می‌رسند؟ تصریح کرد: آنچه که مربوط به جمهوری اسلامی ایران هست و ابتکارات فعالی که ایران روز میز مذاکره قرار داده ما به یک توافق خوب و دست یافتنی بسیار نزدیکیم اما این طرف های غربی هستند که باید ابتکار و انعطاف واقعی خود را به تصویر بکشند. 

وی افزود: آنها هستند که می‌توانند تعیین کنند که مذاکرات در چند روز آینده به نتیجه خواهد رسید یا در چند هفته آینده.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز