خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با بورل:

عقب‌نشینی از خطوط قرمز خود نخواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۷۵۳

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما به هیچ وجه از خطوط قرمز خود که مبتنی بر منطق و واقع‌بینی است، عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده ارشد مذاکرات وین و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران درخصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوها در وین بحث و تبادل نظر کردند.

در این گفت‌وگوی تلفنی، بورل ضمن تقدیر از تلاش هیات جمهوری اسلامی ایران و سایر هیات‌ها در مذاکرات وین، با اشاره به تلاش‌های زیاد همه طرف‌ها در جریان این مذاکرات، گفت: مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده و لازم است همه طرف‌ها با انعطاف و در نظر داشت مقدورات و محدودیت‌های یکدیگر به پیشرفت مذاکرات کمک کنند.

امیرعبداللهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از تلاش‌های جوزف بورل و انریکه مورا اظهار داشت: برخی شتاب‌زدگی‌ها، بازی تکراری با متن و عدم نمایش اراده جدی برای حصول به توافقی خوب و قابل اتکاء در وین از سوی طرف غربی باعث تطویل غیرضروری مذاکرات شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های جدی علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران و ارائه ابتکارات واقع‌بینانه هیات مذاکره‌کننده ایران اظهار داشت: ضروری است در هر گونه پیشنهادی، حقوق و مطالبات مشروع جمهوری اسلامی ایران لحاظ شود.  

وزیر امور خارجه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده ارشد مذاکرات وین توافق کردند تا رایزنی و مشورت‌های نزدیک‌ بین طرفین برای پیشبرد روند مذاکرات ادامه یابد.

طرفین روند مذاکرات را در مجموع مثبت ارزیابی کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو خاطرنشان کرد که ما به هیچ وجه از خطوط قرمز خود که مبتنی بر منطق و واقع‌بینی است، عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز