خبرگزاری کار ایران

حسین کروبی:

طبق گفته جهانگیری، دولت برای رفع حصر در چهار سال اول کاری نکرد/ وزارت اطلاعات در روند درمان آقای کروبی کم نگذاشته است/ خانواده مشکلی برای دیدار با ایشان ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۶۵۷

حسین کروبی فرزند مهدی کروبی گفت: یک بار آقای جهانگیری در زمانی که آقای روحانی در دور دوم رای آورد به من گفت در چهار سال اول برای رفع حصر محصورین کاری انجام ندادیم اما در دوره دوم این موضوع را جدی پیگیری خواهیم کرد که قاعدتا این کار را انجام ندادند. حتی کار به جایی رسید که آقای روحانی وعده‌هایی که در دوره دوم داده بودند هم سر سوزنی دنبال نکرد.

حسین کروبی فرزند مهدی کروبی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در یازدهمین سالگرد حصر محصورین درباره اینکه اصلاح طلبان از دولت سیزدهم درخواست رفع حصر داشتند و اینکه آیا این درخواست قابل پذیرش خواهد بود؟ گفت: برداشت من این است که دولت آقای رئیسی سهم زیادی درباره رفع حصر ندارد. تا آنجا که ما در جریان هستیم، خیلی از نهادهای کشور، به این نتیجه رسیدند که حصر باید به پایان برسد اما یک نهاد خاص همچنان مخالف رفع حصر است. بنابراین آنچه که من تا به امروز با نیروهای امنیتی در ارتباط هستم، هیچ نشانه‌ای برای رفع کامل حصر ندیدم. گرچه گشایش‌هایی در این دو تا سه سال گذشته انجام شده و برخی اشخاص دیدارهایی با آقای کروبی داشتند.

کروبی درباره اینکه چرا وعده آقای روحانی درباره رفع حصر تحقق پیدا نکرد هم گفت: یکی از نزدیکان آقای روحانی به طور مستقیم از قول ایشان به من گفت آن زمان که حصر انجام شد، ما هیچ مصوبه‌ای در شورای امنیت نداشتیم. تکه کاغذی به دست ما رسید که گشایش محدودی درباره محصورین انجام شود. اما اینکه چرا وعده آقای روحانی عملی نشد آن طور که ما شنیدیم، گفته شده آقای روحانی برای این موضوع مذاکراتی را انجام دادند اما به او گفتند در این موضوع دخالتی نکنید و به همین علت او دیگر دخالتی انجام نداد.

وی افزود: آقای روحانی در چهار سال اول تمام توان خود را برای امضای برجام گذاشت اما در دوره دوم عقب نشینی عجیبی در وضعیت کاری خود ایجاد کرد و به همان علت هم درباره حصر پیگیری انجام نداد. یک بار آقای جهانگیری در زمانی که آقای روحانی در دور دوم رای آورد به من گفت در چهار سال اول برای رفع حصر محصورین کاری انجام ندادیم اما در دوره دوم این موضوع را جدی پیگیری خواهیم کرد که قاعدتا این کار را انجام ندادند. حتی کار به جایی رسید که آقای روحانی وعده‌هایی که در دوره دوم داده بودند هم سر سوزنی دنبال نکرد.

حسین کروبی درباره اینکه تا قبل از انتخابات گشایش‌هایی درباره آقای کروبی اتفاق افتاده بود و دیدارها و تماس‌هایی با شخصیت‌های سیاسی داشتند اما بعد از انتخابات خبر دیگری منتشر نشده است آیا بار دیگر محدودیتی برای محصورین ایجاد شده است؟ گفت:  آقای کروبی آخرین دیداری که داشتند با آقای جوادی حصار سخنگوی حزب اعتماد ملی بود. افراد خانواده برای دیدار آقای کروبی هیچ مشکلی ندارند و هر زمان بخواهند می‌توانند دیدار داشته باشند.

حسین کروبی درباره آخرین وضعیت جسمانی پدرش گفت: با توجه به اینکه آقای کروبی حدود 85 سال سن دارند و در مدت این یازده سال حصر هشت عمل جراحی انجام دادند، متاسفانه سال گذشته ایشان به بیماری پوکی استخوان مبتلا شدند و سه مهره کمرشان به علت همین بیماری شکست و از لحاظ جسمی به شدت آسیب دیدند. به همین علت خیلی سخت راه می‌روند و در همین حد که، فقط می‌توانند کارهای شخصی خودشان را انجام دهند. پوکی استخوان ایشان همچنان ادامه دارد و داروهای دیگری هم که به ایشان زده می‌شود عوارض دیگری هم دارد و که مشکلات جسمی ایشان را تشدید می‌کند. وزارت اطلاعات هم در روند درمان آقای کروبی کم نگذاشته و هر زمان که لازم بوده امکاناتی را فراهم کردند تا مشکل درمانی ایشان حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز