خبرگزاری کار ایران

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه خبر داد:

حضور سفرای کشورهای عضو اکو و دبیرکل آن سازمان در بندر عباس

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۰۰۰

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از ادامه تلاشهای کشورهای عضو اکو جهت اجرای تصمیمات و توصیه های نشست اخیر سران این سازمان در عشق آباد خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی صفری در این ارتباط گفت: با همکاری وزارت امور خارجه، استانداری هرمزگان و دبیرخانه اکو قرار است سفرای کشورهای عضو اکو در تهران به همراه دبیرکل این سازمان در اواسط اسفندماه جاری به بندرعباس سفر کرده و علاوه بر برگزاری نشست ماهانه خود در آن شهر و پیگیری اجرای تصمیمات نشست سران، از امکانات و تسهیلات لجستیکی و بندری این شهر بازدید می کنند .  

صفری خاطر نشان کرد: تعامل گسترده و هم‌افزایی با کشورهای همسایه از جمله در حوزه حمل و نقل و ترانزیت در دستور کار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و ارائه خدمات لجستیکی به کشورهای عضو اکو در بنادر جنوبی کشور نظیر بندر عباس و چابهار در دست برنامه ریزی است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین یادآور شد:  تقویت هرچه بیشتر خطوط مواصلاتی مابین کشورهای عضو اکو از یک سو و بین منطقه اکو با مناطق پیرامونی از جمله دستورالعملهای سران اکو در نشست اخیر خود در عشق آباد نیز می باشد.  در همین ارتباط و با ابتکار ازبکستان (رئیس دوره ای اکو در سال ۲۰۲۲)، امسال به عنوان "سالِ تقویت مواصلات منطقه ای" نامگذاری شده است.

صفری همچنین از نشست ۵ جانبه ای با حضور متخصصان حمل و نقل ریلی ۵ کشور ترکمنستان، تاجیکستان، ترکیه، ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران خبر داد که روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه بصورت مجازی برگزار شد . 

وی افزود : هدف از این جلسه که به ابتکار ترکمنستان تشکیل شد بررسی امکان انتقال بار بصورت چندوجهی (جاده و ریل) در مسیر تاجیکستان تا ترکیه از طریق شبکه ریلی ازبکستان، ترکمنستان و ایران بود و ابعاد فنی آن مورد تبادل نظر قرار گرفت. قرار است تبادل نظرها در نشستهای دیگری دنبال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز