خبرگزاری کار ایران

رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی نخست‌وزیر ژاپن:

چسبندگی آمریکا به سیاست‌های دولت ترامپ، مانع اصلی در پیشرفت مذاکرات است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۶۸۸

رئیس‌جمهور با اشاره بر لزوم توسعه روابط دوجانبه تهران - توکیو تاکید کرد: چسبندگی دولت آمریکا به سیاست‌های شکست‌خورده دولت سابق این کشور، مانع اصلی در پیشرفت قابل قبول مذاکرات است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی کیشیدا فومیو، نخست‌وزیر ژاپن با استقبال از ابراز علاقه و تمایل این کشور برای تحکیم و تقویت هرچه بیشتر سطح روابط و همکاری‌های دوجانبه گفت: ایران و ژاپن دو کشور دارای تمدن و تاریخ شکوهمند و صلح‌طلب هستند که تقویت روابط آنها به نفع همه ملت‌هاست.

وی ادامه داد: با شناختی که از ظرفیت های دو کشور وجود دارد، می‌توان گام‌های بلندی در مسیر تقویت روابط تهران - توکیو برداشت.

رئیس‌جمهور چسبندگی دولت آمریکا به سیاست‌های شکست‌خورده دولت سابق این کشور را مانع اصلی در پیشرفت قابل قبول مذاکرات دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران فارغ از توافق هسته‌ای آمادگی دارد سطح روابط و همکاری های خود را با سایر کشورها از جمله ژاپن در راستای منافع متقابل افزایش دهد.

رئیسی بر لزوم صلح و ثبات پایدار در جهان تاکید و تصریح کرد: تهران و توکیو با تقویت همکاری‌های مشترک می‌توانند در ایجاد و گسترش صلح و ثبات در منطقه و جهان نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

وی دخالت بیگانگان را عامل اصلی ناامنی در منطقه دانست و با تاکید بر حل و فصل بحران یمن از طریق گفت‌وگوهای یمنی - یمنی خاطرنشان کرد: امروز ضرورت دارد با شکسته شدن محاصره ظالمانه یمن، از جنایت هولناک نیروهای ائتلاف در قتل عام و کشتار مردم بی دفاع این کشور جلوگیری شود.

کیشیدا فومیو، نخست‌وزیر ژاپن نیز در تماس تلفنی خود با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: در دوران وزارت امور خارجه و ریاست گروه دوستی ایران و ژاپن، چندین بار به تهران سفر کردم و امروز در کسوت نخست‌وزیری با شناختی که از ظرفیت‌های دو کشور دارم، به دنبال توسعه سطح روابط و فعال کردن ظرفیت‌های همکاری مشترک هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز