خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در مراسم سالروز ورود امام(ره) به کشور:

ادبیات الهام بخش امام خمینی(ره) افق‌های تازه‌ای برای جهان اسلام گشوده است/ مردم در حوزه معیشت با مشکلات جدی مواجه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۶۳۳

خطیب نماز جمعه تهران، گفت: مردم در حوزه معیشت و اقتصاد خود با مشکلات جدی رو به رو هستند. باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد تا از تنگناها عبور کرد و تمام ارکان دولت مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه باید خود را بسیج کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد صبح امروز در مراسم سالروز گرامیداشت بازگشت امام از فرانسه و آغاز ایام الله دهه فجر طی سخنانی در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی، طی سخنانی با اشاره به نقش مهم و غیرقابل انکار امام خمینی(ره) در گشودن افق‌های تازه به روی جهان اسلام، گفت: در آن زمان که ملت اسلام زیر چکمه‌های استکبار استخوان‌هایشان در حال خرد شدن بود و سرنوشت و زندگی ملت‌های مسلمان به تصمیم‌گیری صاحبان قدرت، ثروت و استکبار جهانی وابسته بود، امام خمینی(ره) به تعبیر دقیق رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را آغاز کرد.

وی ادامه داد: ۱۵ خرداد سال ۴۲ آغاز یک حرکت تبیینی و یک جهاد بزرگ است. امام ریشه‌های افول قدرت اسلام را شناسایی کرد و عامل اصلی آن را در ضعف در مقابل استکبار قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا، شوروی آن روز و انگلستان دریافت و در مقابل آن ایستادگی کرد.

ابوترابی‌فرد همچنین بیان کرد: امام خمینی(ره) کسی بود که ارزش‌های والای اسلامی را تعریف کرد. هویت اسلامی برای رسیدن به عزت از ادبیات الهام بخش امام بزرگوار است که امروز مرزها را شکسته و افق‌های تازه‌ای برای جهان اسلام گشوده است. لذا امروز راه رسیدن به قدرت شناخت عمل صالح و انجام آن است.

امام جمعه موقت تهران با تسلیت درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی گفت: آثار علمی او مشعل‌های فراوانی فراروی جامعه اسلامی و شیعه است. شخصی که با حکم امام (ره) به عنوان نخستین دبیر شورای نگهبان و در سخت‌ترین شرایط با ذکاوت و دقت ایفای نقش کرد.

وی افزود: آیت الله صافی گلپایگانی در تدوین قانون نقش مهمی داشت و  دغدغه انقلاب، تقویت نظام و اقتدار رهبری معظم انقلاب در دستور کار او بود.

ابوترابی تصریح کرد:  ایشان گاهی در مسائل مهم و خطیر با حقیر در جایگاه نایب رئیس مجلس تماس تلفنی داشت و مسائل خود را پیگیری می‌کرد و انصافاً برای عزت نظام و رهبری عمر خود را در این چند دهه سپری کردند؛ روح بلند او با اولیای الهی، فقها و اولیای معصوم محشور باشد.

او در ادامه با اشاره به آغاز  ایام پیروزی انقلاب، گفت: ۱۲ بهمن یادآور آغاز شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران با هویت اسلامی، دینی و مبتنی بر ارزش‌های والای قرآن است.

وی تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در دوران غیبت امام عصر (عج) با الهام از مبانی قطعی و مسلم عقلی و دینی و با محوریت یک شخصیت تربیت یافته در مکتب قرآن و آراسته به مقام والای فقاهت، عدالت، بصیرت سیاسی، دانش و شناخت عمیق از امت اسلام و مصالح آن شکل گرفت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مدیریت جامعه اسلامی باید در دست شایسته ترین و تواناترین افراد قرار گیرد، تصریح کرد: اگر یک جامعه قوی و قدرتمند را طلب می‌کنیم و در اندیشه ساخت جامعه‌ای هستیم که بر اصول قطعی عقلی، علمی و دینی استوار باشد، نخستین شرطش آن است که در رأس هرم قدرت، شایسته ترین فرد قرار گیرد.

ابوترابی فرد افزود: این انقلاب عظیم در دنیای اسلام است. اجازه دهید به گزارش معاون سیاسی وزارت دفاع آمریکا اشاره کنیم که جریان انقلاب اسلامی و تاثیر آن در جهان اسلام را توضیح می دهد. آنچه فقط یک فقط شبکه حاشیه ای، اکنون به یک نهضت مبارز مرکب از گروه ها که امت بزرگ اسلامی را تشکیل می دهند شکل گرفته است. این انقلاب را امت بزرگ اسلامی به وجود آورد. وجوه تمایز این امت، تفکر و شخصیت با اندیشه مسلط جهان غرب کیست مبانی رشد و حرکت پرشتاب او برای رسیدن به بلوغ کیست. دغدغه رهبر اسلامی شناخت این مبانی است.

ابوترابی افزود: شخصیت آراسته به دانش وعدالت، شجاعت با نگاهی بلند به آینده امت اسلام است. ثانیا این امت به هویت دینی و اسلامی خود بازگشته است. آنچه قهرمانان یمن را در جایگاه قدرت قرار داده است هویت دینی و اسلامی آنان است. آنچه مردم لبنان را به این قدرت رسانده هویت دینی اوست. فلسطین امروز در بازگشت به هویت دینی و اسلامی خود موفق شده مقاومت بزرگی داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران گفت: ویژگی دوم مقاومت اوست که شاهد یک حرکت انقلابی در آفریقا و  کشور مصر داشتیم. اما امروز شاهد یک حرکت مسنجم و متحد هماهنگ هستیم که وزیر وقت دفاع آمریکا از آن به عنوان امت بزرگ اسلامی دفاع می کند.امام خمینی (ره) فرمود اسلام سنگرهای کلید جهان را فتح خواهد کرد. حقیقیت که دنیا مشاهده می‌کند، رویارویی با قدرت‌های بزرگ است. حفظ این حقیقت، هویت اسلامی، دینی و حفظ مبانی فکری و اعتقادی اوست. آراستگی عمل صالح و انجام وظیفه در همه شرایط است.

ابوترابی تصریح کرد: پیشران این حرکت انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی است. باید صاحبان قدرت، اندیشه، نخبگان سیاسی، علمی، اقتصادی و مدیران ارشد کشور برای افزایش اقتدار نظام اسلامی بهره بگیرند. امروز امنیت و عدالت خواهی راه را برای رسیدن به وحدت ملی و افزایش وحدت ملت ایران و اسلام هموار میکند. امنیت، عدالت و وحدت باید در خدمت رشد و توسعه اقتصادی کشور به کار گرفته شود. امنیت مرز نمی شناسد و برای حراست از آن باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد. 

او در ادامه گفت: مردم در حوزه معیشت و اقتصاد خود با مشکلات جدی رو به رو هستند. باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد تا از تنگناها عبور کرد. اصلاحات اقتصادی و  تحکیم مبانی رشد اقتصادی در یک و ماه چند ماه  وقوع نمی‌یاید. تمام ارکان دولت مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه  باید خود را بسیج کنند.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز