خبرگزاری کار ایران

بیگدلی در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در ترکیه:

منطقه و جهان اسلام در برهه سرنوشت‌سازی به سر می‌برد

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۳۷۵

دستاوردهای مادی و معنوی این انقلاب به مرزهای ایران محدود نبوده و ملل مسلمان نیز از آن بهره می برند و اگر چه دشمنان این انقلاب با فشارهای ظالمانه تلاش کرده اند آن را از مسیر خود منحرف و یا از محتوا تهی نمایند ولی وعده های الهی خلاف ناپذیر است.

سفیر کشورمان در ترکیه با اشاره به اینکه منطقه و جهان اسلام در برهه سرنوشت ساز و در مرحله گذار به سر می برد گفت: سیاست اسلام هراسی؛ عادی شدن تهاجم علیه ارزشهای اسلامی از سوی غرب در جریان است.

به گزارش ایلنا، مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور مقامات ترک و سفیران، دیپلمات‌ها و هیاتهای نظامی خارجی مقیم وشخصیتهای سیاسی فرهنگی و اجتماعی این کشور در آنکارا برگزار شد.

جودت یلماز نماینده ویژه رئیس جمهور ترکیه در امور ایران و وزیر توسعه و آقای ملیح گوکچک شهردار آنکارا، نمایندگان ستاد ارتش، برخی از مقامات سیاسی و نمایندگان مجلس و نمایندگان احزاب سیاسی این کشور با حضور در این مراسم، سالگرد انقلاب را به ملت و دولت ایران تبریک گفتند.

علیرضا بیگدلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در این مراسم با بیان اینکه انقلاب ایران به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید افزود: انقلاب شکوهمندمان امروز بعد از ۳۶ سال به رهبری آیت الله خامنه ای در مسیر اهداف بلند خود پیش می رود.

وی تصریح کرد: دستاوردهای مادی و معنوی این انقلاب به مرزهای ایران محدود نبوده و ملل مسلمان نیز از آن بهره می برند و اگر چه دشمنان این انقلاب با فشارهای ظالمانه تلاش کرده اند آن را از مسیر خود منحرف و یا از محتوا تهی نمایند ولی وعده های الهی خلاف ناپذیر است.

بیگدلی با اشاره به اینکه منطقه و جهان اسلام در برهه سرنوشت ساز و در مرحله گذار به سر می برد گفت: اراده مسلمانان برای زندگی مستقل و براساس فرهنگ خود ازیک سو و ازسوی دیگر سیاست اسلام هراسی؛ عادی شدن تهاجم علیه ارزشهای اسلامی و ایجاد مرزهای ساختگی از سوی رسانه های غربی در جریان است.

سفیر ایران در آنکارا افزود: اختلافات قومی، درگیری به نام مذهب، تروریسم، خشونت و افراط گری ابزارهایی برای وقفه در روند برآمدن مجدد خورشید تمدن اسلامی است ولی ظرفیت های صلح خواهانه، وحدت و برادری که برخاسته از آموزه های دین مبین اسلام است، تحقق این آینده روشن که همه پیروان ادیان الهی به آنان باور دارند را تضمین می کند.

بیگدلی با اشاره به اینکه ترکیه و ایران دو کشور مهم و همسایه منطقه هستند، تصریح کرد: روابط دو کشور بر منافع دو ملت؛، ثبات و امنیت منطقه، عظمت جهان اسلام و صلح بین المللی تاثیرگذار است.

وی اراده رهبران دو کشور، استفاده از همه فرصتهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و آموزشی برای تقویت مناسبات را برادرانه بر شمرد و افزود: در جریان سفر روسای جمهور دو کشور بر اهمیت و توسعه نقاط مشترک تاکید شد.

سفیر ایران فعالیتهای اقتصادی و تجاری را نماد همکاریهای دو کشور خواند که به سرعت بسوی هدف ۳۰ میلیارد دلاری رشد می کند.

وی اجرای موافقتنامه تجارت ترجیحی، تسهیل حمل و نقل و بهبود مناسبات پولی و مالی را از اقدامات اخیر دو کشور در این زمینه خواند و افزود: نقطه قوت اصلی روابط، گسترش و تقویت پیوندهای مردمی دو کشور است.

جودت ییلماز، نماینده ویژه ریاست جمهوری ترکیه و وزیر توسعه این کشور بعنوان میهمان ویژه در آغاز این مراسم طی سخنانی ایران و ترکیه را دو کشور مهم منطقه با پیشینه تاریخی مشترک و ریشه دار برشمرد و افزود: توسعه روابط دو کشور هم در بعد روابط دوجانبه و هم روابط منطقه ای حائز اهمیت است.

وی یا تاکید بر مشترکات فراوان دو کشور از جمله در فرهنگ و ادبیات تصریح نمود طی سالهای اخیر شاهد توسعه روابط دوجانبه در زمینه های مختلف هستیم وعزم و اراده سیاسی رهبران دو کشور نیز در این راستا استوار است.

نماینده ویژه ریاست حمهور ترکیه با اشاره به اجرای قرارداد تجارت ترجیحی بین دو کشور گفت: امیدواریم قرارداد یاد شده در طول زمان به تجارت آزاد بین دو کشور تبدیل شود.

وی افزود: ایران و ترکیه دو عنصر استقرار و ثبات در منطقه هستند و در کنار یکدیگر ظرفیتهای فراوانی را می توانند به حرکت درآورند.

جودت ایلماز ضمن محکوم کردن هرگونه تروریسم گفت: ما با تروریسم به هر صورتی که باشد مخالفیم. ما مخالف حمله به ارزشهای معنوی به بهانه آزادی بیان هستیم و آنانی که دست به این اقدام می زنند بیشترین ضربه را در اصل به آزادی بیان وارد می آورند.

وی افزود: تحکیم و تعمیق دوستی ترکیه و ایران پاسخی به کسانی است که در پی تفرقه افکنی و توسعه درگیریهای مذهبی هستند.

در این مراسم حاضرین اهمیت روابط ایران و ترکیه، و به ویژه همکاری‌های مشترک سیاسی اقتصادی و مردمی از جمله توسعه همکاری های فرهنگی و گردشگری میان دو کشور را مورد تأکید قرار داده و ابراز امیدواری نمودند تا دو کشور همسایه بیش از پیش روابط دو جانبه و منطقه ای خودرا توسعه و تحکیم نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز