خبرگزاری کار ایران

عذرخواهی رسمی مولوی گرگیچ؛

ما محب و ارادتمند ائمه هستیم/ توهین به امامان شیعه حرام شرعی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۴۴۲

امام جمعه اهل سنت آزادشهر نسبت به اظهاراتش در تریبون نماز جمعه این هفته آزادشهر که موجب رنجش خاطر محبین اهل بیت (ع) شد عذرخواهی کرد.

به گزارش ایلنا، جمعه گذشته بخش هایی از فیلم اظهارات امام جمعه اهل سنت آزادشهر در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در این فیلم با بیان برخی جملات ناصواب موجب رنجش، دلخوری، گلایه و واکنش شدید همه ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت اعم از شیعه و سنی شد.

واکنش هایی که خواستار عذرخواهی رسمی و برخورد قضایی با هتاکی نسبت به ائمه اطهار و مقدسات مذاهب اسلامی بود. در همین راستا و پس از واکنش علمای شیعه و سنی، نخبگان و فرهیختگان دینی، مولوی آخوند گرگیج در پیامی رسمی ضمن توضیحات پیرامون اظهاراتش در تریبون‌نماز جمعه از مردم و عموم محبین اهل بیت (ع)‌ عذرخواهی کرد.

متن پیام وی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام بر محضر عزیزان در فضای مجازی، در خطبه های این هفته (۱۹ آذر ۱۴۰۰) مطالب جامعی مطرح شدند که فایل تصویری آن موجود است، از آن رو ما خود را از ارادتمندان و عاشقان اهل بیت (رضوان الله تعالی علیهم اجمعین) می‌دانیم و این ارادت بارها در خطبه های جمعه، نوشتارها، گفتار و مصاحبه ها بیان شده است.

محبت اهل بیت و صحابه رسول الله(ص) جزو ایمان قلبی اینجانب است؛ توهین به اهل بیت پیامبر اعظم (ص) حرام و کفر است؛ علت سخنرانی بنده نصب بنرهای توهین آمیز در کوچه وخیابان و برخی از سخنان تفرقه افکن در ایام فاطمیه است.

 هزاران بار به خدا پناه می‌برم که در دل اینجانب نسبت به خاندان رسول گرامی (ص) و سُلاله پاکش، کینه، کدورت، عداوت باشد و یا اهانتی روا دارم.

به گفته سعدی « خدایا به حق بنی فاطمه، که با قول ایمان بُود خاتمه» برخی افراد از روی قصد و غرض از احساسات مذهبی مردم سوء استفاده کرده و کلام و مطالب بنده را تحریف و یا برش می زنند که در شرایط حساس کنونی کشور اجازه نخواهیم داد کسانی موجبات تفرقه بین اهل سنت و اهل تشیع را ایجاد کنند.

در پایان یادآور می شوم اهل سنتی که محبت رسول الله (ص) و خاندان پاک ایشان در دلش نباشد و از اعمالشان پیروی نکند اهل سنت نیست و اگر سوء تفاهمی از سخنان اینجانب پیش آمده از همه عزیزان عذر خواهی می‌کنم.

محمدحسین گرگیج- امام جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز