خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز خبر داد؛

هشدار آمریکا به اسرائیل در مورد حمله به تاسیسات ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۰۰۱

نیویورک تایمز در گزارشی به اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل در موضوع ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا، نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داد که مقامات آمریکایی به اسرائیل هشدار داده‌اند که حملات به تاسیسات هسته‌ای ایران نتیجه معکوس دارد و ممکن است تهران را تشویق کند تا به برنامه هسته‌ای خود سرعت ببخشد.

بر اساس این گزارش که به نقل از مقامات ناشناس منتشر شده است، مقامات اسرائیلی هشدارها را رد کرده و گفته‌اند که آنها هیچ برنامه‌ای برای توقف حملات خرابکارانه به تاسیسات ایران ندارند.

این روزنامه می‌گوید ایران به سرعت عملیات خود را در تأسیساتی که در اثر انفجارهای اطلاعاتی اسرائیل آسیب دیده‌اند، از سر گرفته است، حتی آنها را با ماشین‌های جدیدتر ارتقا داده است که امکان غنی‌سازی سریع‌تر اورانیوم را فراهم می‌کند.

چند مقام آگاه اعلام کردند که  مقامات آمریکایی به همتایان اسرائیلی خود هشدار داده‌‌ند که حملات مکرر به تأسیسات هسته‌ای ایران ممکن است از نظر تاکتیکی رضایت‌بخش باشد اما این حملات در نهایت نتیجه معکوس دارند. مقامات اسرائیلی هشدارهایی مبنی بر اینکه چنین اقداماتی ممکن است تنها  توسعه برنامه ایران را تشویق کنند، نادیده گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، در کاخ سفید، مقامات در حال بررسی این موضوع هستند که آیا توافق موقت با ایران ممکن است به امید خرید زمان برای گفتگو و جلوگیری از تهدید اسرائیل برای بمباران تاسیسات ایران امکان پذیر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز