خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت را در دستور کار داریم/ میلیون‌ها دوز رمدسیور روی دست‌مان مانده که احتمالا آنها را صادر کنیم/ ضامن ناز و کرشمه مردم نیستیم/ کمیسیون بهداشت ۱۰ روز است تعطیل است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۱۹۵

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: کمبودی در بحث دارو پیش نیامده، درخصوص رمدسیور اختلاف دارند خودشان و زیادی روی دست ما مانده است که نمی‌دانیم با آن چه کار کنیم، احتمالا رمدسیور را صادر کنیم.

سید مسعود خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص بحث کمبود واکسن در کشور و اینکه برخی مراکز واکسیناسیون اعلام می‌کنند که واکسنشان تمام شده است، گفت: این‌ها را باید از وزارت بهداشت بپرسید چرا از من می‌پرسید؟ کمیسیون بهداشت الان ۱۰ روز می‌شود که تعطیل است.  ما بعد از انتخاب وزرا رفتیم مسافرت ولی به صورت اجمالی خبر موثقی که دارم واکسن زیادی وارد کشور شده است و ان‌شاءالله روند واکسیناسیون تسریع پیدا خواهد کرد.

وی همچنین درخصوص کمبود دارو به ویژه رمدسیور، اظهار داشت: کمبودی در بحث دارو پیش نیامده چه کسی این‌ها را گفته است؟ درخصوص رمدسیور اختلاف خودشان دارند و اتفاقا این دارو زیادی روی دست ما مانده است که نمی‌دانیم با آن چه کار کنیم، احتمالا رمدسیور را صادر کنیم.

نماینده گلپایگان و خوانسار بیان کرد: مردم عوام هستند یک دکترِ بی‌خودی دارو تجویز می‌کند و مردم می‌روند بازار و البته دوست دارند در بازار بگردند. اگر به بیمارستان دولتی بیایند رمدسیور را باید رایگان به مردم بدهند اما مردم دوست دارند که بروند بخش خصوصی. ما ضامن ناز و کرشمه مردم که نیستیم.

وی ادامه داد: به بیمارستان خصوصی می‌روند و بیمارستانی دولتی را رها می‌کنند و می‌روند آنجا؛ خب ما چه کار کنیم؟ چرا به بخش خصوصی می‌روند که یک دکتر دارویی را که هنوز ثابت نشده را برایشان نسخه کند که مجبور شوند بروند چند میلیون قرض بگیرند و دارو تهیه کنند؟

عضو کمیسیون بهداشت همچنین افزود: از یک طرف از سوی ستاد کرونا گفته می‌شود که رمدسیور فایده ندارد و میلیون‌ها دوز در کشور موجود است و از یک طرف هم مردم نسخه در دست دارند و در خیابان‌ها سرگردان هستند، این‌ها مصیبتی است.

خاتمی در پاسخ به این پرسش که «به نظر شما مردم مسیر را اشتباه می‌روند؟» خاطرنشان کرد: مردم اشتباه نمی‌روند، دکترها هستند که نسخه‌هایی می‌نویسند که هنوز اثبات نشده و مردم را به اشتباه می‌اندازند، در واقع بیشتر برمی‌گردد به جامعه پزشکی.

وی درخصوص نظارت بر عملکرد وزارت بهداشت و احتمال تحقیق و تفحص از عملکرد این وزارتخانه، گفت: به صورت مستمر با وزارت خانه در این رابطه ارتباط داشتیم و پیگیری و نظارت داشته و داریم. نظارت بر عملکرد وزارت بهداشت هم به صورت جدی مطرح است مرتب هم مسئولان را در فشار گذاشتیم تا واکسیناسیون جدی دنبال شود.

خاتمی در پاسخ به این سوال که ایا به طور مشخص بحث تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت را در دستور کار دارید، گفت: بله جدی است و در برنامه ما هست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز