خبرگزاری کار ایران

کوچکی‌نژاد در موافقت با وزیر پیشنهادی وزرش و جوانان:

جامعه ورزشی از انتخاب وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خوشحال است/ نمی‌شود سجادی پرونده داشته باشد و رئیس‌جمهور بی‌خبر باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۴۸۰

یک نماینده در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: ایشان را کسی معرفی کرده است که چندی قبل رئیس قوه قضاییه بوده است و به همه پرونده‌های قضایی احاطه داشته، مگر می‌شود خبر نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جبار کوچکی‌نژاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در دفاع از حمید سجادی گفت: به دوستانی که فردا در مسند دولت قرار می‌گیرند تاکید می‌کنم؛ چرا بعد از چهار دهه تقریباً از زمان دولت شهید رجایی و شهید باهنر گذشته است اما همچنان به عنوان دولتمردان نمونه و الگو مطرح هستند برای اینکه ساده زیست بودند ظلم ستیز بودند با انحرافات مبارزه کردند با منافقین مبارزه کردند و در این راه شهید شدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من واقعاً تعجب کردم رئیس فراکسیون ورزش اینجا حضور پیدا کردند فکر کردم که ایشان یک نقد عمیقی از برنامه‌های دکتر سجادی ارائه می‌دهد همچنین در نظر همکاران آقای یزدیخواه مشاهده کردم جز شعار و گاهی اوقات جز تهمت به عنوان فاسد چیزی ندیدم، اینجا مجلس است و مردم هم می‌شنوند ما باید حرف‌ها را با دقت بزنیم و  می‌خواهیم برنامه وزرا را بر اساس آیین‌نامه داخلی مورد بررسی قرار دهیم و رای دهیم.

وی افزود: تخصص و مدرک تحصیلی دکتر سجادی تائید می‌کند ایشان گزینه مناسبی است. اولین بار است در ورزش و جوانان یک متخصص، یک قهرمان ملی و کسی که در میدان ورزشی تلاش کرده است و قهرمان شده در این وزارتخانه آمده و ما از او دفاع می‌کنیم و کل جامعه ورزشی امروز خوشحالند و انتقادی از این بحث ندارند.

کوچکی‌نژاد بیان کرد: دوستانی که بحث پرونده و مسائل دیگر را مطرح می‌کنید ایشان را کسی به شما معرفی کرده است که چندی قبل رئیس قوه قضاییه بوده است و به همه پرونده‌های قضایی احاطه داشته است، مگر می‌شود خبر نداشته باشد. اینجا هم آمدید چیزی از پرونده نگفتید ایشان با توجه به اینکه در دولت کاره‌ایی نبود چون تخصص داشت و تخصصش مورد نیاز بخش خصوصی بود، ایشان را دعوت کردند به بخش خصوصی بروند.

وی افزود: گفتند ایشان در ورزش‌هایی مثل بیلیارد که برای مرفهین است، تخصص دارند، ایشان قهرمان دو و میدانی بوده است، دو و میدانی ورزشی همگانی و ورزش مستضعفین است ورزشی است که کل جامعه با این ورزش سر و کار دارد و مرمی است. اگر در یکسری از ورزش‌های فرعی تخصص دارد گفته می‌شود مرفه هستند! من متاسفم این بحث‌ها را مطرح می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رسم پهلوانی در ورزش این است که وقتی افراد در میدان ورزش با هم رقابت می‌کنند بعد از اتمام مسابقه همدیگر را در آغوش می‌گیرند. این اخلاق ورزشکاران است و حمایت مدیران وزارت ورزش دولت دوازدهم از وزیر پیشنهادی ناشی از همین موضوع است.

وی افزود: موفقیت‌های سجادی در بخش خصوصی ناشی از توانایی و تخصص وی است و می‌تواند ورزش ایران را در دنیا ارتقا دهد. ایشان در برنامه خود به بخش ورزش همگانی و قهرمانی که دو عنصر مهم هستند توجه دارد و باتوجه به شرایط کرونا، نیازمند تقویت ورزش همگانی هستیم.

وی با اشاره به توجه سجادی به ورزش بانوان در برنامه‌های اعلامی، خاطرنشان کرد: تخصص ورزشی، دیپلماسی ورزشی و اقتصاد ورزش، برگزاری اردوهای تدارکاتی، کمک به هیات های ورزشی و استعدادیابی ورزشی در مناطق محروم از جمله مواردی هستند که در برنامه‌های سجادی مورد توجه قرار گرفته اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، وزیر پیشنهادی ورزش را فردی تحول خواه دانست و گفت: امروز در بحث باشگاه‌داری، سرمایه گزاری در رشته های ورزشی پایه و پرمدال، توسعه مسائل فرهنگی در ورزش و ورزش حرفه ای دچار مشکل هستیم و سجادی می تواند این بخش‌ها را متحول کند.

کوچکی‌نژاد یادآور شد؛ اتهامات مطرح شده علیه سجادی را ناشی از دشمنی افرادی در دولت گذشته با اوست چند سال قبل، سجادی ۳۰۰ میلیون تومان به یک باشگاه ورزشی کمک کرد که بعد از تغییر دولت، از روی دشمنی، عده‌ای از دولتمردان گذشته علیه وی پرونده سازی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز