خبرگزاری کار ایران

روشن‌فکر در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اولین ویژگی که وزیر پیشنهادی کار دارد، باورمندی و اعتقاد به جمله «ما می‌توانیم» است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۱۶۸

نماینده دنا در موافقت با حجت‌الله عبدالملکی گفت: وزیر پیشنهادی کار توانایی مدیریت وزارت کار را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی روشن‌فکر نماینده دنا در جلسه رای اعتماد وزیران درباره وزیر پیشنهادی کار دولت سیزدهم گفت: برخی از نمایندگان که از طرف رئیس‌جمهور به عنوان وزیر معرفی شدند، انسان‌هایی دارای برنامه هستند بی‌شک مجلس وظیفه سنگینی بر عهده دارد و آینده مردم به مباحث مطرح شده امروز مجلس وابسته است. ما به نمایندگی از مردم، برنامه‌ها را رصد کرده و به وزرای پیشنهادی رای خواهیم داد.

وی تصریح کرد: من موضوعی عرض می‌کنم که در آیین‌نامه نیست اما با فضای حاکم بر مجلس منطبق است. با توجه به وضعیتی که از مجلس امروز رصد کرده‌ام، کمیسیون‌های مربوطه هر وزیر فرصت کمتری برای نقد و بررسی دارند.

روشن‌فکر تصریح کرد: من به برخی از نمایندگان مخالف ارادت دارم و من موافق را برانگیختند تا نسبت به برخی مسائل بیشتر فکر کنم. من پرسشی مطرح می‌کنم، این جلسه برای رای اعتماد یا استیضاح برگزار شده است. پرسش ما در کمیسیون برای وزرای پیشنهادی این است که بر چه اساسی به عنوان وزیر معرفی شده‌اند. مبنای انتخاب نسبت به پیشنهاد وزیر چیست؟ اولین ویژگی که وزیر پیشنهادی کار دارد، باورمندی و اعتقاد به جمله «ما می‌توانیم» است.

وی با اشاره به مدیریت عبدالمکلی در کمیته امداد گفت: ایشان در بدترین شرایط توانست برنامه‌های محوله کمیته امداد را اجرا کند و از عهده آن برآید. کمیته امداد موظف بود تا سالانه ۷۰ هزار اشتغال ایجاد کند که در طول ۴ سال مدیریت وی حدود ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شد. او، تخصص کافی را دارد.

نماینده دنا افزود: بر اساس نظر متخصصان، کسانی که اموری را برعهده می‌گیرند باید بتوانند از عهده انجام آن برآیند. اگرچه وزارت کار یک ابر وزارت است اما عبدالملکی تخصص کامل را دارد. او نسبت به مسائل مدیریتی، مدیریت سیستمی و خرد جمعی آگاه است  و به مشورت اعتقاد دارد. یکی از ویژگی‌های مدیریت نوین، مدیریت سیستمی است.

روشن‌فکر گفت: او با فسادستیزی مبارزه می‌کند و شهامت و شجاعت دارد. انسان‌های پاکدستی در حوزه مدیریت حضور دارند اما شجاعت ندارند. بدون یک تیم قدر نمی‌توانیم رفع مشکل کنیم و ایجاد عدالت کنیم تا رشد و نمو حاصل شود. موردی که اغلب دوستان اشتباه برداشت کرده‌اند، جوان‌گرایی و داشتن سوابق است. بسیاری از مدیران نظام بیش از چندین سال سابقه مدیریتی دارند اما نه تنها مفید نبودند بلکه مضر هم بوده‌اند. بسیاری از افرادی که سکان وزارتخانه را به عهده گرفتند، کارایی کافی را نداشتند اما مصداق موفقیت جوانگرای همین آقای عبدالملکی است.

وی تاکید کرد: با توجه به توان ایشان و برنامه‌های مطرح شده توسط ایشان در کمیسیون، ما ایشان را در روز رای‌گیری حمایت خواهیم کرد تا رای اعتماد را کسب کنند. بیمه درمانی، بازنشستگی، ازکارفتادگی، عمر و حوادث در برنامه‌های ایشان است. او برای کارگران بیمه‌نشه برنامه دارد. عبدالملکی برای کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور برنامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز