خبرگزاری کار ایران

مفتح مطرح کرد؛

بررسی عملکرد ۴ ماهه منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون برنامه و بودجه

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۵۴۵

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: گزارش معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در خصوص عملکرد چهار ماهه منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۰ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی مفتح در تشریح نتایج نشست روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه گفت: عملکرد چهار ماهه منابع و مصارف قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با حضور معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت و آقای پورمحمدی گزارشی از وضعیت میزان منابع حاصله و هزینه‌کرد آن طی این مدت ارائه کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در این جلسه طرح نظام‌نامه برنامه ریزی و بودجه کشور از سوی آقای زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس جهت بررسی برای اعضا تشریح شد، اظهار کرد: براساس این طرح، نحوه تنظیم و تدوین برنامه‌های ۵ ساله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مشخص خواهد شد. با توجه به نحوه بودجه‌ریزی و برنامه‌نویسی در کشور بررسی و تصویب چنین طرحی از الزامات قانونگذاری در کشور است.

مفتح تصریح کرد: برنامه‌ها برای مدت زمان ۵ سال و بودجه برای یک سال کشور با وجود صرف زمان بسیار تدوین و تصویب می‌شود، اما نحوه و چگونگی تنظیم این قوانین که دارای بیشترین بازدهی برای کشور باشند، بسیار حائز اهمیت است. قانون پایه بودجه‌ریزی در کشور مربوط به سال ۵۱ بوده و باید اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: با توجه به اهمیت تصویب طرح نظام‌نامه برنامه ریزی و بودجه کشور مقرر شد، کمیته‌ای با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه این طرح را به صورت کارشناسی و تخصصی مورد بحث و بررسی قرار داده و در نهایت گزارش کامل و جامعی از آن را به صحن کمیسیون به منظور بررسی و تصویب و در نهایت ارائه آن به صحن علنی مجلس تشکیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز